همزمان با سالگرد آزادسازی خرمشهر توقفگاه خودرو مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در مشهد به بهره برداری رسید.

توقفگاه خودرو مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، معاون عمران و حمل و نقل شهرداری مشهد در این مراسم گفت: علاوه بر موقعیتی که این توقفگاه برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس دارد مسیرهای دسترسی محلی را نیز برای ساکنان در بلوار شهید خلیلی هموار می کند.

خلیل الله کاظمی افزود: روند فعالیتهای اجرایی برای تکمیل پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان و محوطه سازی این مرکز فرهنگی نیز در حال اجراست و در زمانبندی مقرر انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد نیز گفت: اجرای این پروژه با هدف استفاده مراجعان مرکز فرهنگی دفاع مقدس، فروشگاه شهرما و اهالی منطقه کوهسنگی، در نیمه بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود.
امیر سیاوش حجازی افزود: این توقفگاه با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال با ظرفیت ۶۵۰ خودرو در انتهای خیابان کوهسنگی ۴۶ احداث شده تا مشکل مناطق پیرامونی بوستان تفریحی کوهسنگی نیز در این زمینه کاهش یابد.
مرحله نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مشهد مهر ماه سال ۹۹ افتتاح شد، بر اساس اعلام مسوولان ذیربط ارزش ۱۳.۵ هکتار زمین مجموعه فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در منطقه کوهسنگی مشهد بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

با همراهی شهرداران مشهد از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای این مجموعه هزینه شده که ماحصل این اقدامات تکمیل و افتتاح ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس بوده است.

بر اساس اعلام مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی قرار بود ساختمان جبهه مقاومت جهان اسلام که ۷۰ درصد پیشرفت داشته، دهه فجر پارسال به بهره برداری برسد که این وعده تاکنون محقق نشده است.

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده اعلام کرد: احداث ساختمان تاسیسات و تجهزات سرمایش و گرمایش این مجموعه مرکز فرهنگی ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی همچنین گفت: طی سالهای گذشته ۴۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده برای احداث این مرکز در حال پایان یافتن است و سایر بخش های پروژه در حال تکمیل هستند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.