محققان در استرالیا ٢ دارو برای مقابله با ویروس کرونا تولید کرده‌اند. یکی از داروها قبل از ابتلا باید مصرف شود و به تاثیرگذاری واکسن‌ها کمک می‌کند و داروی دیگر پس از ابتلای فرد مصرف می شود.

تولید ۲ داروی جدید برای مقابله با ویروس کرونا

قدس آنلاین؛ به نقل از ای بی سی، محققان استرالیایی دو داروی جدید ابداع کرده‌اند که از ابتلاء به کووید ١٩ و گسترش ویروس کرونا در بیمارانی که قبلاً به بیماری مبتلا شده‌اند، جلوگیری می‌کند.

محققان انستیتو QIMR برگوفر دو داروی مجزای مبتنی بر پپتید ابداع کرده‌اند که در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش‌ها تا ١٨ ماه دیگر عرضه می‌شوند.

این داروها سلول‌هایی در بدن انسان را هدف می‌گیرند که نسبت به ویروس SARS-CoV-۲ واکنش نشان می‌دهند. یافته‌های این تحقیق در ژورنال Nature Cell Discovery منتشر شده است.

سودها رائو، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: داروی نخست برای جلوگیری از ابتلاء به عفونت طراحی شده و باید قبل از آنکه فرد در معرض ویروس قرار گیرد، مصرف شود. همچنین این دارو به کارآمدی واکسن‌ها کمک می‌کند. داروی دوم از گسترش ویروس در سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

رائو می‌گوید: داروی نخست جلوی ورود ویروس به سلول را می‌گیرد و مانند یک قفل روی سلول‌های بدن انسان عمل می‌کند. داروی دوم برای مواقعی تأثیر گذار است که ویروس وارد بدن شده و از تکثیر آن اجتناب می‌کند.

داروهای مذکور پس از آن توسعه یافتند که پژوهشگران شیوه ناشناخته ای کشف کردند که ویروس کرونا از طریق آن وارد بدن انسان می‌شود و عفونت کووید١٩ را به وجود می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.