نماینده مردم شهرستان‌های چناران، بینالود و گلبهار در مجلس شورای اسلامی گفت: از همه طیف‌های مختلف سیاسی در جمع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند، هر چند کمیت حضور افراد از طیف‌های مختلف متفاوت است.

 همه طیف‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نامزد دارند

به گزارش قدس آنلاین، حسین امامی راد اظهار داشت: محسن مهرعلیزاده با گرایش اصلاح طلبی و عبدالناصر همتی از جریان اعتدال گرا و پنج نامزد دیگر از جریان اصولگرا در کارزار سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به رقابت می پردازند.

وی گفت: مطابق تجربه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ادوار گذشته، باید توجه داشت اگر تعداد نامزدها از هر دو جناح اصلی اصلاح طلب و اصولگرا بیشتر باشد،  قطعاً ۲ علت برای این حضور می توان ابراز داشت، یکی اینکه برخی صرفا برای گرفتن تاییدیه صلاحیت وارد عرصه می شوند و برخی نیز به عنوان کاندیدای پوششی قدم به عرصه انتخابات می گذارند،  لذا حضور کمی کاندیداها تاثیر آنچنان زیادی در مساله مشارکت نخواهد داشت و در نهایت بسیاری از نامزدهای پوششی پس از مناظره ها انصراف می دهند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آنچه در میزان مشارکت در انتخابات تاثیر بسزایی دارد ورود افراد صاحب‌نظر با عملکرد شناخته شده است و مردم با توجه به توانمندی ها و ظرفیت ها برای حضور پای صندوقها گرایش پیدا می‌کنند لذا الزاما تعدد و تکثر نامزدها نقش اصلی و تاثیرگذاری در فرایند انتخابات رقابتی ندارد.

امامی راد با اشاره به رد صلاحیت برخی چهره های داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: احتمال اضافه شدن تعدادی به فهرست تایید صلاحیت شدگان انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد و بر این اساس هر کاری که منجر به افزایش مشارکت شود، قابل دفاع است.

وی اظهار داشت: به نظر من تعداد نفرات در لیست تایید شدگان مهم نیست، نگاه مردم نباید به این موضوع معطوف باشد که هرچه تعداد نامزدها زیاد باشد، مشارکت افزایش پیدا می‌کند، اگرچه افزایش تعداد نامزدها به طور طبیعی به واسطه اینکه نامزدها نماینده گروه‌ها و قومیت‌ها خواهند بود، موجب افزایش نسبی مشارکت خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: امکان اعتراض به روند تایید صلاحیت داوطلبان وجود دارد و نامزدها باید از مسیر قانونی این اعتراضات را مطرح کنند، اما این موضوع نباید منجر به تحریم انتخابات شود.  باید توجه داشت روند انتخابات به شکل طبیعی موجب رد صلاحیت برخی شده است ولی مجرای قانونی برای اعتراض افراد رد صلاحیت شده وجود دارد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور هفت نامزد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، که ۲۸ خردادماه جاری، همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و دومین میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود، به رقابت خواهند پرداخت.   

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.