پس از حمله چند روز پیش داعش به مین روب های افغانستان، این گروه تروریستی مسئولیت حمله به دو خودروی ون در محلات شیعه نشین کابل را نیز پذیرفت.

داعش مسئولیت انفجارهای دیروز کابل را به عهده گرفت

قدس آنلاین: به گزارش واشنگتن پست، گروه تروریستی-تکفیری داعش مسئولیت انفجارهای دیروز در کابل -پایتخت افغانستان- را که طی آن چندین نفر کشته و زخمی شدند؛ به عهده گرفت.

این بمب گذاری که طی آن دو دستگاه خودرو ون با بمب‌های چسبان منفجر شدند؛ دست کم هفت کشته بر جای گذاشت. این انفجارها در محله‌های شیعه نشین کابل رخ داده و در میان کشته شدگان، دو کارمند شرکت فیلم سازی دولتی افغانستان نیز حضور دارند.

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضایش دو دستگاه ون را که حامل شیعیان بوده‌اند با بمب‌های چسبان منفجر کرده‌اند. چند روز قبل نیز این گروه مسئولیت حمله شبانه به کارکنان شرکت «هالو تراست» که یک شرکت مین روبی است را پذیرفته بود.

در جریان این حادثه که شامگاه سه‌شنبه در منطقه «شیخ جلال» ولسوالی «بغلان مرکزی» روی داد، ۱۰ نفر از مین روب‌های «هالو تراست» به ضرب گلوله کشته و ۱۸ نفر نیز زخمی شدند.

مهاجمان در این حمله به طور مشخص به دنبال اعضای اقلیت قومی هزاره بوده‌اند.

هزاره‌ها سومین گروه بزرگ قومی افغانستان هستند که معمولاً به دلیل شیعه مذهب بودن مورد تبعیض و آزار و اذیت گروه‌های افراطی قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.