مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با تشریح برنامه های این مجموعه در دهه کرامت ۱۴۰۰گفت: با همراهی ۱۱۱هزار خادمیارفعال در سراسر کشور، ۸۸۸هزار بسته معیشتی بین محرومین و مستضعفین در برنامه ای با عنوان سفره مهربانی چهارم، در دهه کرامت امسال توزیع خواهد شد.

توزیع ۸۸۸هزار بسته معیشتی بین محرومان و مستضعفان در دهه کرامت ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین استادآقا در نشست خبری پیرامون تشریح فعالیت های بنیاد کرامت رضوی در دهه کرامت سال ۱۴۰۰گفت: با همراهی ۱۱۱هزار خادمیارفعال  ۸۸۸هزار بسته معیشتی بین محرومین و مستضعفین سراسر کشور در برنامه ای با عنوان سفره مهربانی چهارم، در دهه کرامت امسال   توزیع خواهد شد که این فعالیت در کشور بی نظیر است.  

وی با بیان اینکه اعتبار این بسته های معیشتی در مجموع ۴۴۰میلیارد تومان برآورد می شود،  تصریح کرد: بخش عمده ای از هزینه های این طرح توسط خادمیاران و دبیرخانه های خدمت رضوی در سراسر کشور تامین می شود، همچنین از کمیته امداد و بهزیستی نیز درخواست کرده ایم که فهرستی از خانواده های تحت پوشش خود را در اختیار ما قرار دهند تا در توزیع بسته های معیشتی بین این اقشار کمترین موازی کاری صورت بگیرد.

*آزادی ۸۸۸زندانی جرائم غیرعمد

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: از جمله برنامه های دیگری که این مجموعه در دهه کرامت اجرا خواهد کرد می توان به استقبال و تکریم زائران امام مهربانی ها در چهارنقطه ورودی زمینی به مشهد، فرودگاه شهید هاشمی نژاد و راه آهن مشهد ، اسکان رایگان روزانه ۲هزار زائر محروم همراه  سه وعده غذایی  در این دهه که از نقاط مختلف خراسان رضوی به مشهد سفر می کنند، پویش آزادی ۸۸۸زندانی جرائم غیرعمد در کشور،ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در برخی از کلینیک های خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی ، تکریم ۸۸۰۰دخترخانم با هدایای نفیس،افتتاح مجتمع بین راهی زائران در مرز میرجاوه با اعتبار ۳۵میلیارد تومان،  برگزاری نمایشگاه در اردوگاه باغ خاتون با محوریت فروش محصولات بانوان کارافرین مشهدی،افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی در هویزه،  میزبانی از کودکان کار همراه با برنامه های فرهنگی و   ارائه خدمات مشاوره ای به آنها، افتتاح پروژه هایی با محوریت اشتغالزایی در چهار استان کشور از جمله خوزستان  و آغاز ساخت مدرسه شش کلاسه در شهرستان جوانرود کرمانشاه اشاره کرد.

*حاشیه شهر مشهد

وی با اشاره به اینکه برای حاشیه شهر مشهد برنامه های ویژه ای در دهه کرامت اجرا خواهد شد، ادامه داد:از جمله این برنامه ها می توان به  اطعام نیازمندان حاشیه شهر مشهد با همکاری گروه های جهادی و موکب های اربعین،اهدای ۵۰۰بسته معیشتی به خانواده های محروم و  برگزاری مراسم جشن اشاره کرد.

*۲۰۰کاروان زیرسایه خورشید

استادآقا با بیان اینکه در ساختار جدید آستان قدس رضوی  ماموریت ها و وظایف ۸مجموعه  به بنیاد کرامت رضوی سپرده شده است، افزود: امسال ۲۰۰کاروان زیرسایه خورشید به استان های سراسر کشور اعزام و با رعایت دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی این جشن ها را برگزار خواهند کرد.

وی افزود: بنیادکرامت رضوی  طرح بی نهایت شو،  را با محوریت برگزاری  دوره های آموزشی برای ۴۰۰هزار دانش آموز پایه دوم متوسطه دختر و پسر برنامه ریزی کرده است که  تاکنون ۱۲۰هزار نفر در این دوره ها ثبت نام و ۵۵هزار نفر از آنها این دوره آموزشی را شروع کرده اند که اختتامیه دوره آنها در دهه کرامت امسال برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کانون های خدمت رضوی ۱۲۵فعالیت را در سراسر کشور اجرا می کنند، ادامه داد: از جمله برنامه های دیگر که در دهه کرامت  از سوی بنیاد کرامت رضوی اجرا خواهد شد تجهیز محلات محروم سراسر کشور به امکانات ورزشی است که در این زمینه از ظرفیت خیران و نیکوکاران سراسر کشور نیز استفاده می شود. همچنین بنا داریم برای مردم حاشیه شهر مشهد سه زمین ورزشی را ایجاد نماییم که تسطیح زمین های آنها انجام شده و یکی از آنها در دهه کرامت و دو مورد دیگر نیز در دهه ولایت افتتاح و برای استفاده مردم این منطقه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

*زائران خارجی

وی بابیان اینکه یکی از ماموریت های مستمر بنیاد کرامت رضوی تکریم زائران خارجی در ورودی های مختلف به ایران است، افزود : در راستای تحقق این ماموریت بنیاد کرامت رضوی خدمات مناسبی به زائران در مرزمیرجاوه برای زائران پاکستانی، در مرز دوغارون برای زائران افغانستانی ،در مرز آستارا برای زائران کشورهای اسیای میانه و در مرز شلمچه و چزابه نیز برای زائران اربعین ارائه می کند. از طرفی زائران خارجی که به صورت کاروانی وارد ایران می شوند در طول مسیر نیز مورد حمایت و پشتیبانی این مجموعه قرار می گیرند.  

*ساخت مسکن

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه ساخت مسکن برای محرومین نیز گفت: اگرچه این مجموعه متولی ساخت مسکن نمی باشد و دستگاه هایی که از اعتبار دولتی برای این موضوع برخوردار هستند باید وارد میدان مسکن سازی  شوند اما آستان قدس رضوی بر اساس رسالتی که در رسیدگی به محرومان و مستضعفان دنبال می کند در سال گذشته برای ساخت ۱۰۰۰واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد، حدود ۱۰ هکتار زمین اختصاص داد. همچنین در اقدام دیگری نیز در شهرک شهید رجایی ۱.۵هکتار زمین برای ساخت ۲۵۰واحد مسکونی برای خانواده های شهید مدافع حرم ساکن مشهد اختصاص پیدا کرد. از طرفی در سال قبل و با توجه به شرایط کرونا و مشکلاتی که برای برخی خانواده های محروم ایجاد شد استان قدس رضوی بالغ بر ۱۸میلیارد تومان تسهیلات برای مستاجران پرداخت کرد.

*وقف و نذر

وی همچنین با بیان اینکه تولیت محترم آستان قدس رضوی در ساختار جدید این مجموعه تاکید ویژه ای بر موضوع نذر و وقف برای ارائه خدمات مناسب به محرومان دارند، افزود: در دوران کرونا و از ۱۵اسفند ماه سال ۹۸ برنامه نسیم مهر رضوی در ۳۲۷ بیمارستان کشور آغاز و خادمان امام رئوف با حضور در مراکز درمانی ۷۰هزار بسته متبرک را بین کادر درمان توزیع کردند .همچنین در این برنامه برای همه بیماران و همراهان آنها یک وعده غذای متبرک امام رضا(ع) توزیع شد.

استاد آقا ادامه داد: همچنین آستان قدس رضوی در سال ۹۸ برای سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان که با حوادثی نظیر سیل و زلزله مواجه شده بودند ۹۰هزار بسته معیشتی را با مشارکت خیرین تهیه و توزیع کرد. درماه مبارک رمضان  سال گذشته نیز آستان قدس رضوی با همراهی  شبکه خادمیاران رضوی و خیرین ۲۴۰هزار بسته معیشتی را بین خانواده های محروم و نیازمند توزیع کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.