یک کشیش کاتولیک گفت: حضرت رضا(ع) نمونه رهبری شایسته و با اخلاق و کریم است.

حضرت رضا(ع) نمونه رهبری با اخلاق و کریم است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان‌نیوز، دکتر کریستوفر پل کلوهسی، کشیش کاتولیک و نماینده موسسه اسقفی مطالعات عربی و اسلامی در رم در نشست بین‌المللی «امام رضا(ع) و ادیان الهی» که با حضور جمعی از اقلیت‌های مذهبی و سرکنسولگری عراق و پاکستان در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: بی‌شک در مطالعات غربی مباحثی همچون اسلام شیعی، تاریخ و الهیات، امامت و به ویژه سیره امام هشتم شیعیان بسیار مورد غفلت واقع شده است. 
وی ابراز کرد: در گفتار، رفتار، گفتگوها و مناظرات، کلمات حکمت آمیز، سبک زندگی حضرت رضا(ع) درس‌های مهمی نهفته است که می‎تواند الگو و سرمشقی برای جامعه معاصر باشد.
دکتر کریستوفر با بیان اینکه رهبر و پیشوا باید از کیفیت اخلاقی و معنوی برخوردار باشد، ادامه داد: در طول تاریخ رهبران، زمامداران و پیشوایان مذهبی یا سیاسی زیادی بودند که به مردم کمک می‌کردند تا آنان را راضی نگه دارند در حالی که بویی از معنویت و اخلاق نبرده بودند. در سیره و فرهنگ حضرت رضا(ع) برابری انسان‌ها، آزادی اندیشه و جلوه‌هایی از توجه به تقریب مذاهب مشاهده می‌شود.

حضرت رضا(ع) منبع خیر و رحمت است
الاب ایلی صادر؛ رئیس رهینه یسوع الفادی از کشور لبنان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ائمه اطهار جانشینان رسول خداوند و اوصیاء ایشان هستند، گفت: امام هشتم شیعیان منبع فیض و رحمت بوده و چه فیضی از این بالاتر که ایشان از سلاله امام حسین(ع) بودند.
وی بیان کرد: پدر بزرگوارش، ایشان را به یمن و برکت نام جدش امیر المؤمنین، علی نام نهاد و مادر ایشان تمام خصوصیات یک بانوی مسلمان از جمله عفت، طهارت و ... را دارا بود و از زنان بزرگ و مؤمن اسلام به شمار می رفت.
این راهب مسیحی ادامه داد: حضرت رضا(ع) به کهکشانی از القاب زیبا ملقب شده که هر کدام به یکی از صفات و شخصیت والا و بزرگ ایشان اشاره دارد؛ زندگی این حضرت چراغ راه هدایت شوندگان و راهنمای سائلین راه تقوی و عبادت بود.
 وی با بیان اینکه تمام این ویژگی‌ها، ارزشها و صفات حضرت، نیاز به تعمق و تفکر دارد، خاطر نشان کرد: ما باید از محبت فراگیر این شخصیت برجسته با سایر ادیان و مذاهب، درس بگیریم، مسیر انبیاء را دنبال کنیم و در لوای پرچم پروردگار یکتا و کتب آسمانی با هم متحد شویم.

عرض ارادت به ساحت حضرت رضا(ع) از نقاط مختلف جهان
چندره گویت بهارتیه دکترای فرهنگ و زیان سنسکریت از دانشگاه دهلی دیگر سخنران این نشست بین المللی  گفت: دو سال پیش که به شهر مشهد و حرم حضرت رضا(ع) مشرف شدم شاهد تشرف زائرانی از کشورهای مختلف هند، پاکستان، عراق و... بودم و به این نتیجه رسیدم مردم این شهر به تاسی از امام خود مردمی مهربان و مهمان دوست هستند.
وی ادامه داد: حرم حضرت رضا(ع) مکانی بسیار مقدس است و از همین رو عاشقان و ارداتمندان بسیاری از کشورهای دور یا نزدیک خود را به این آستان مبارک می‎رسانند و عرض ارادت می‌کنند.
بهارتیه افزود: با مشاهده فرهنگ و سبک زندگی مردم ایران عاشق و دلباخته آنان شدم و آرزو دارم بیشتر به این شهر سفر کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.