رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر حق غیر قابل انکار آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین خود تاکید کرد.

هنیه: از حق بازگشت ۷ میلیون آواره فلسطینی به سرزمین خود کوتاه نمی‌آییم

قدس آنلاین: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بازگشت آوارگان فلسطینی به شهرهای خود را حقی قانونی دانست که مقاومت از آن کوتاه نمی‌آید.

اسماعیل هنیه در نشستی با حضور نهادهای مردمی و مدنی و نمایندگان جناح‌های فلسطینی و کمیته‌های مردمی در بیروت با بیان اینکه «از حق بازگشت ۷ میلیون آواره فلسطینی به سرزمین خود کوتاه نمی‌آییم»، گفت اردوگاه‌های فلسطینیان در لبنان به عنوان نمادی از استواری فلسطین باقی خواهند ماند.

مقام ارشد حماس خواستار تصویب حقوق مدنی و اجتماعی آوارگان فلسطینی و تسریع در بازسازی اردوگاه نهر البارد در شمال لبنان شد. هنیه تأکید کرد: نبرد شمشیر قدس مردم فلسطین را در داخل و خارج از کشور پیرامون انتخاب مقاومت متحد کرد و ملت ما در حمایت از مقاومت و محمد الضیف، فرمانده گردان‌های عزالدین القسام شعار سر دادند.

هنیه، که در لبنان به سر می برد، تأکید کرد: آنچه با شمشیر قدس به دست آوردیم، با شمشیر بازسازی به هیچ کسی نخواهیم داد و غزه را با کوری چشم اشغالگر اسرائیلی بازسازی خواهیم کرد.

شایان ذکر است، پس از آغاز نبرد شمشیر قدس در فلسطین اشغالی، شلیک بیش از ۴ هزار موشک از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین به سوی مواضع صهیونیستی در اراضی اشغالی طی ۱۲ روز نبرد، کابینه رژیم صهیونیستی را به اعلام آتش بس و درخواست برای تبادل اسیران مجبور کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.