رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: از مجموع ۱۹ هزار و ۶۲۶ تست کرونا در شهرستانهای تابعه این دانشگاه در گناباد و بجستان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۱۰ هزار و ۶۵۳ تست مثبت شده است.

روند افزایشی تعداد بیماران با تست مثبت کرونا در گناباد و بجستان

به گزارش قدس آنلاین دکتر جواد باذلی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: از مجموع تستهای مثبت کرونا در این شهرستانها سه هزار و ۸۶۲ نفر تاکنون در بیمارستان بستری و بقیه به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: روند افزایشی تعداد بیماران با تست مثبت کرونا در گناباد و بجستان طی چند روز گذشته حاکی از به صدا در آمدن زنگ خطر دوره اوج پنجم کرونا در این شهرستانهاست و در صورت استمرار عادی و ساده انگاری مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی تبعات این بیماری افزایش می یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: هشت هزار و ۶۲۰ دوز نخست و چهار هزار و ۶۱۴ دوز دوم واکسن کرونا تاکنون در شهرستانهای گناباد و بجستان به افراد دارای شرایط تزریق شده است.

فرماندار گناباد نیز در این نشست گفت: در شرایطی که صنعت گردشگری به دلیل شرایط بحران کرونا آسیب دیده و تعداد گردشگران بازدید کننده بسیار کاهش یافته است بهره گیری از بستر فضای مجازی یک ضرورت توسعه گردشگری به شمار می رود و باید به عنوان یک مساله مهم در رونق این بخش نهادینه شود.

حامد قربانی افزود: شیوع ویروس همه گیر کرونا مانع از آن شده که فرهنگ و قابلیتهای گردشگری و سیاحتی این شهرستان به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود و می توان با بهره گیری از فضای مجازی و یا توسعه گردشگری مجازی این ظرفیتها را معرفی و برای هر اثر تاریخی و فرهنگی و سیاحتی و زیارتی، قابلیتی تعریف کرد.

وی ادامه داد: زیارت مجازی امام زاده سلطان محمد عابد (ع) واقع در بخش کاخک گناباد که به تازگی با همکاری فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد امکان آن در بستر فضای مجازی مهیا شده است اقدام خوبی برای معرفی ظرفیتهای شهرستان است که باید در سایر بخشهای مربوطه هم گسترش یابد.

۲۳  بیمار با آزمایش مثبت کرونا در بیمارستان بهلول گنابادی بستری هستند و از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ۳۰۵ تن بر اثر این بیماری در شهرستانهای گناباد و بجستان جان خود را از دست داده اند.

هم اکنون گناباد و بجستان به ترتیب در وضعیت نارنجی و زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه نیز در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت طی دهه فجر در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسیده و پذیرای بیماران مبتلا به کروناست.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.