نماینده مردم بردسکن، کوهسرخ، کاشمر و خلیل‌آباد درباره ماجرای وانت سواری خود با عشایر و درخواست‌های مردم محروم این منطقه توضیح داد.

ماجرای وانت سواری نماینده مجلس با عشایر بردسکن

به گزارش قدس آنلاین، نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در حاشیه بازدیدهای خود از روستاهای عشایری در بردسکن، در سه‌راهی رسن به خودروی وانتی که در قسمت بار مردم روستای دیگری را برای ملاقات با او می‌آورد، مواجه شد.

دیدن این صحنه آن‌هم در گرمای هوای منطقه کویری بردسکن باعث شد نماینده مردم از خودروی سواری  پیاده شود و مابقی مسیر را به همراه عشایر در قسمت بار وانت به مقصد برود و در طول مسیر نیز با آن‌ها گفت‌وشنود صمیمانه‌تری داشته باشد.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین دراین‌باره  گفت: موج محرومیت در روستای عشایری بردسکن پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب همچنان موج می‌زند و به چشم دیده می‌شود.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ بابیان اینکه عشایر منطقه کم‌توقع‌ترین افراد جامعه هستند که در کمال سادگی زندگی و امرارمعاش خود را از طریق دام خود به دست می‌آورند، خاطرنشان کرد: عشایر این منطقه از امکانات اولیه زندگی محروم هستند و آنان از ما مترو و دیگر خدمات لازم شهرنشینان را  نمی‌خواهند، در بین راه به من گفتند چند دستگاه تاب و وسایل بازی کودکان برای فرزندان خود می‌خواهند.

وی نبود آب آشامیدنی سالم که در حال حاضر از طریق تانکر برای  آنان تأمین می‌شود را دیگر مشکلات عشایر نام برد و افزود: تقاضای آنان به‌حق است و باید مسئولان به روستاهای محروم و عشایر کمک کنند.

نیک‌بین مشکلات موجود را مربوط به سال‌ها قبل دانست و گفت:  امکانات  زندگی برای عشایر آب آشامیدنی و در کنار آن وسایل بازی برای کودکان  ازجمله اولویت‌ها و خواسته‌های به‌حق آنان بود که ذکر شد.

 وی در همین راستا گفت:  باید به محرومیت روستاهای عشایری که‌موج می‌زند همه مدیران جهادی و ارزشی کمک کنند و به‌جاست که همه دستگاه‌های اداری اقدام لازم را پیگیری و تا رسیدن به نتیجه دنبال کنند.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در پاسخ به این سؤال که برای رفع این دو خواسته مردم چه اقدامی انجام دادید، گفت : پس از بازدید از روستاهای عشایری منطقه که نه جاده مناسب و نه خودروی مناسب برای تردد دارند، جمعه پیش رو با مذاکرات و پیگیری‌هایی که داشتم، قرار است جلسه‌ای با بنیاد علوی در تهران و گروه‌های جهادی فعال کشوری و استانی در بردسکن برگزار کنیم و مسائل و مشکلات عشایری را یک‌به‌یک موردبررسی قرار دهیم و کار جهادی خود را هرچه زودتر آغاز کنیم.

گفتنی است؛ عشایر منطقه بردسکن بیش از ۸۰۰ خانوار و در فاصله ۷۰ تا ۸۰ کیلومتری بردسکن زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.