پیرو هشدار سازمان هواشناسی کشور در رابطه با افزایش بارش و باد شدید در ۱۱ استان، سازمان اورژانس کشور به حالت آماده‌باش در آمده است.

آماده‌باش سازمان اورژانس کشور برای مقابله با سیل احتمالی در ۱۱ استان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، بر این اساس با دستور رییس سازمان اورژانس کشور، مراکز اورژانس ۱۱ استان و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای پاسخ سریع به حوادث احتمالی و رعایت اصول پیشگیرانه به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

با توجه به اهمیت موضوع، امروز جلسه‌ای مجازی برای تاکید مجدد و بررسی میزان آمادگی، با دانشگاه‌های درگیر و نمایندگان سازمان انتقال خون و معاونت بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه روسای اورژانس استان‌های درگیر ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پیشگیرانه انجام شده، بر آمادگی خود برای مقابله با سیل احتمالی و کاهش صدمات ناشی از آن تاکید کردند.

رییس سازمان اورژانس کشور، همکاری میان بخش‌های درمانی و عملیاتی با توجه به هشدار صادرشده درباره احتمال افزایش بارش ها و وزش باد در ۱۱ استان را ضروری دانست.

پیرحسین کولیوند با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات بین مسئولان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان، گفت: در این جلسات باید خطرات بررسی شود و هر بخشی با توجه به مسئولیت ها آماده باشد و احتمالات را بررسی کند تا خسارت‌ها به کمترین حد برسد.

او درباره اهمیت پیشبرد برنامه ریزی شده کارها در شرایط  بحرانی گفت: هر جایی که با برنامه پیش رفتیم یا خسارت به حداقل رسیده یا خسارت نداشته‌ایم.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: همکاری بین بخشی با فرمانداران، استانداری و حتی سازمان‌های مردم‌نهاد که در وضع بحران می‌توانند کمک کنند، انجام شود. همچنین علاوه بر آمادگی تیم‌های عملیات ویژه، باید از معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیز کمک بگیریم.

او همچنین با اشاره به وجود محدودیت‌های کرونایی در سراسر کشور به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان، گفت: باید بخشی از ظرفیت بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان و استان‌های هم‌جوار برای مصدومان احتمالی سیل در نظرگرفته شود تا با کمبود تخت روبرو نشویم.

ارزیابی فوری بخش‌ها و اتاق های عمل بیمارستان‌ها و نیز حفظ ارتباط با رسانه‌ها از دیگر نکاتی بود که دکتر کولیوند بر آن تاکید کرد و گفت: دارو و تجهیزات باید در شرایطی نگهداری شود که با وقوع سیل آسیب نبیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.