مراسم عزاداری خادمان و خادمیاران حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) برگزار شد.

برگزاری مراسم عزاداری خادمان رضوی به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع)

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم که امروز ۲۷ تیر ماه و همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) در صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر رضوی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار، ضمن عرض تسلیت به پیشگاه امام عصر(عج) و حضرت رضا(ع)، با تبیین مهمترین ویژگی این امام همام گفت: لقب باقرالعلوم(ع) به معنای شکافنده علوم و دانش‌هاست. البته همه امامان به همه علوم و حقایق هستی آگاه بودند، اما عظمت علمی امام باقر(ع) زبانزد بود و تمام دانشمندان در مقابل بزرگی و ویژگی علمی احساس حقارت می‌کردند.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل شهرت ایشان به باقر العلوم این بود که شرایط فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن زمان به گونه‌ای بود که ایشان برای اعتلای شرایط مسلمانان آغازگر یک نهضت علمی شدند. در آن زمان امام باقر(ع) همانند جدشان امیرالمومنین علی(ع) حاملی برای علم و دانش خود نداشتند، اما اعتقاد داشتند که شیعیان حاضرند در راه ولایت ما از علم و مال و آبرو و قدرتشان بگذرند و حال بعد از صدها سال ما نیز باید چنین ویژگی‌هایی داشته باشیم.

حجت الاسلام شریعتی تبار افزود: ویژگی‌های دیگر شیعیان از نظر امام باقر(ع) این بود که شیعیان در راه مودت و دوستی با یکدیگر قدم بر می‌دارند، خشم آنها موجب ظلم نمی‌شود، شیعیان ما برای احیای امر و فرهنگ ما دور هم جمع می‌شوند و برای همسایگان، حتی دشمنان خود برکت دارند.

وی تاکید کرد: باقرالعلوم(ع) به یکی از شاگردان خویش توصیه کردند که ولایتمداری زمانی حاصل می‌شود که تحت تأثیر تعریف و تمجید و یا عیب گویی مردم نباشی.

در ادامه این مراسم حاضرین با نوای مداحان اهل بیت(ع) به عزاداری پرداختند.

منبع:

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.