مدیر بهداشت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی به ۴۵ درصد کاهش یافته است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به ۴۵ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب، استفاده از مواد ضد عفونی کننده، دوری از اجتماعات و دورهمی ها در استان خراسان رضوی کاهش یافته در حالی که انتقال گونه هندی ویروس کرونا در موج پنجم شیوع این ویروس خطرناکتر شده و سرایت بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه بانکها بیشترین رعایت پروتکلهای بهداشتی در خراسان رضوی را دارند، ادامه داد: بر اساس نظارت ها و بررسی های انجام شده میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بانکهای استان ۹۴ درصد گزارش شده است.

مدیر بهداشت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در سازمانها و ادارات خراسان رضوی ۸۸ درصد و در نانوایی ها ۷۸ درصد می باشد.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظارت کننده است و برخورد با متخلفان در حوزه واحدهای صنفی به اداره اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  سپرده شده است.

حسنی ادامه داد: از ۲۵ خرداد تا ۲۵ تیر ماه امسال بیش از ۴۰ هزار و ۵۰۰  بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و فروشگاه ها توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.
وی گفت: طی این مدت هزار و ۲۱۵  مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و ۲۱۵ مرکز و  کارگاه غیر مجاز مواد غذایی نیز تعطیل و پلمب شده‌اند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.