دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های زیادی برای دهه ولایت و عید غدیر پیش‌بینی شده است؛ گفت: ۱۴ ویژه برنامه برای دهه ولایت برنامه ریزی شده که همزمان با عید غدیر شروع می شود.

۱۴ ویژه برنامه در دهه ولایت برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی، حجت الاسلام سعید آخوندی در خصوص تشریح برنامه‌های دهه ولایت و امامت با بیان اینکه واقعه غدیر باید مانند واقعه عاشورا که تحول فرهنگی و اجتماعی در جهان ایجاد کرد، این اتفاق در بزرگترین عید شیعیان بیفتد؛ گفت: متاسفانه آن گونه که باید به مسئله غدیر توجه نمی شود و در این امر نقش رسانه ها بسیار اثرگذار می‌تواند باشد و باید گفت ما نسبت به غدیر کوتاهی کردیم.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: غدیر نقطه اتحاد مسلمانان است؛ افزود: در غدیر باید سه کار معارفی، مناسکی و شعائری انجام شود که در زمینه مناسکی و شعائری در ایام غدیر کارهایی صورت می گیرد امام برای معرفت افزایی مردم نسبت به غدیر باید در طول سال کار شود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم خطبه غدیر در بین خانواده‌ها ترویج پیدا کند باید در طول سال برنامه داشته باشیم لذا بنیاد بین المللی غدیر ۱۱۰ مسجد را به عنوان پایگاههای تخصصی ترویج غدیر شناسایی کرد تا برای مساجد و حسینیه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی برنامه کارگاهی، تبلیغی و ترویجی غدیر داشته باشند تاغدیر از مهجوریت خارج شود.

حجت الاسلام آخوندی در خصوص برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: برنامه «به رسم مولا علی» که در قالب این برنامه ۱۱۰ زندانی معسر آزاد می شوند، ویژه برنامه «مشکل گشا علی» با ایجاد اشتغال برای ۱۱۰ خانواده نیازمند سید، ویژه برنامه «اطعام علوی» با پیش بینی یک میلیون و ۱۱۰ هزار غذای گرم در شب و روز عید و توزیع آن در مناطق محروم استان پیش بینی شده است.

وی افزود: ویژه برنامه «برکه غدیر» با تهیه ۱۱۰ هزار شل آب معدنی برای مردم خوزستان، ویژه برنامه «لبیک یا رسول الله» در شب و روز عید با ۱۴۰۰ مراسم در ۱۴۰۰ نقطه استان که ۷۰۰ نقطه در مشهد برگزار می شود، ویژه برنامه «گفتمان علوی» با برگزاری ۱۱۰ کرسی در مشهد، ویژه برنامه «خانواده علوی» برای حمایت از ۱۱۰ ازدواج آسان، برپایی ۱۱۰ ایستگاه صلواتی، پیش بینی ۴۰ خیابان غدیری در استان که ۱۴ خیابان غدیری در مشهد در نظر گرفته شده است در این خیابان ایستگاههای صلواتی، آذین بندی و هدیه اقلام به مردم صورت می‌گیرد، «پویش غدیریه» با خودرو آرایی و منزل آرایی و پخت کیک که جوایز آن ۵ ربع سکه و ۵ کمک هزینه سفر به قم و ۱۱۰ جایزه معنوی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های دهه ولایت می‌باشد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی برپایی کاروان‌های شادی و خودرویی با پیش بینی ۳۰۰ کاروان، ویژه برنامه «کودکان علوی» از طریق ایجاد نرم افزار کودکان علوی، ویژه برنامه لوای علوی که خادمین حرم امام رضا(ع) با پرچم حرم امام علی(ع) در بین خانواده‌هایی که مشکل دارند، حضور پیدا می کنند و ویژه برنامه «شب‌های سناباد» را از دیگر برنامه‌های غدیر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه های دهه ولایت برای مناطق محروم به صورت ویژه‌تر اجرا خواهد شد؛ اظهار داشت: بنیاد بین المللی غدیر با همکاری امور مساجد در دهه ولایت ائمه جماعات مساجد خطبه غدیر را به مدت ده شب برای مردم توضیح بدهند.

حجت الاسلام آخوندی در خصوص شرایط کرونا و برنامه‌های پیش‌بینی شده گفت: پروتکل‌های بهداشتی در تمام ایستگاه های صلواتی در همه خدمات از جمله اطعام، تغدیه و خدمات فرهنگی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به بودجه بنیاد بین المللی غدیر گفت: بودجه بنیاد بین المللی غدیر در سال گذشته ۲۰ میلیون تومان بوده است که بسیار ناچیز است لذا اکثر خدماتی که ما ارائه می دهیم از طریق دریافت کمک های مردمی، استفاده از ظرفیت دستگاههای فرهنگی و خیرین است و اکثر دستگاهها در قالب پشتیبان با ما همکاری می کنند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی با بیان اینکه امسال نیز بازسازی واقعه غدیر در صحن غدیر حرم مطهر رضوی، پارک کوهسنگی و پارک ارم در پنجتن با اجازه ستاد کرونا صورت خواهد گرفت، گفت: بازسازی واقعه غدیر از سه روز قبل از عید در دو پارک کوهسنگی و ارم صورت خواهد گرفت و در حرم مطهر رضوی در روز عید صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص نرم افزار کودکان علوی گفت: نرم افزار کودکان علوی سال گذشته برای کودکان بین ۹ تا ۱۳ سال طراحی شد اما امسال ارتقا پیدا می کند و کودکان می توانند از طریق نرم افزار شاد که توسط آموزش و پرورش اطلاع رسانی شده است، از نرم افزار کودک علوی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.