مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های مردم از ناوگان اتوبوسرانی مشهد، نامرتب بودن فاصله‌های زمانی و تاخیر هر اتوبوس برای رسیدن به ایستگاه‌هاست.

تاخیر ناوگان اتوبوسرانی مشهد برای رسیدن به ایستگاه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، عباس اتحادی مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد در رابطه با تاخیر ناوگان خدمات شهری مشهد گفت: کل ظرفیت اتوبوسرانی مشهد ۱۸۰۰ دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس است که در حال حاضر از کل ظرفیت ناوگان استفاده می‌شود؛ با این حال اتوبوسرانی با کمبود ناوگان مواجه است. یکی از گلایه‌های مردم از ناوگان اتوبوسرانی مشهد، نامرتب بودن فاصله‌های زمانی و برخی تاخیرهای  هر اتوبوس برای رسیدن به ایستگاه‌هاست؛ ماندن اتوبوس‌ها در ترافیک باعث وقفه ورود اتوبوس به ایستگاه‌ها و در نتیجه ازدحام و شلوغی اتوبوس‌ها می‌شود که این مسأله مشکلاتی را برای مسافران ایجاد کرده است.

او افزود: از اسفند ۹۸ تا به الان، ۵۰ درصد از مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد کاهش یافته است.

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی مستمر و استفاده ماسک از تمهیدات این سازمان برای پیشگیری از ابتلای همشهریان به ویروس کرونا می‌باشد، ادامه داد: مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، تمامی ناوگان اتوبوسرانی در زمان توقف آن‌ها در پایانه به صورت مستمر ضدعفونی می‌شود و از زمان وضعیت قرمز کرونا در مشهد نیز، نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزایش یافته است؛ همچنین با مشارکت تکنسین‌های مرکز فوریت‌های پزشکی، تیم غربالگری تشکیل شد و به صورت مستمر همکاران در حوزه ستادی و رانندگان پایش شده و مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

اتحادی در خصوص نبود سیستم سرمایشی در برخی از اتوبوس‌ها این ناوگان بیان کرد: ۸۶ درصد از ناوگان اتوبوسرانی مشهد مجهز به سیستم سرمایشی هستند، اما ۱۴ درصد آن‌ها به علت‌هایی مانند گاز سوز بودن یا فرسوده بودن و دشواری پروسه تعمیر و نوسازی ناوگان، فاقد سیستم سرمایشی هستند.

او تصریح کرد: وزارت بهداشت ابلاغیه‌ای در خصوص تهویه هوا در شرایط کرونایی بیان کرده است که طبق آن دما کولر درجه خاصی مشخص شده و باید یک پنجره در قسمت خواهران و یک پنجره در قسمت برادران باز باشد؛ همچنین تعویض مستمر فیلترهای داخلی در دستور کار ناوگان اتوبوسرانی مشهد است.

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد تاکید کرد: استفاده از ماسک یک کار فرهنگی است، از شهروندان تقاضا می‌شود هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله اجتماعی را مدنظر قرار دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.