سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ، نحوه چاپ و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد که کارت ورود به جلسه این آزمون در روز ۱۹ مردادماه توزیع می‌شود.

کارت ورود به جلسه آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۹ مرداد توزیع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون متقاضیان رشته‌های امتحانی باآزمون در صبح روز جمعه مورخ ۲۲ مرداد ماه در ۱۸۸ شهرستان برگزار می‌شود.

برای پذیرش دانشجو در کدرشته های امتحانی: ۱۰۲ (مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار)، ۱۰۴ (مهندسی بهداشت محیط)، ۱۰۵ (ساخت پروتزهای دندانی)،‌ ۱۱۲ (مدارک پزشکی)،۱۱۳ (هوشبری)، ۲۰۲ (ایمنی صنعتی)، ۲۰۴ (برق)، ۲۰۶ (ساخت و تولید)، ۲۰۷ (صنایع چوب و مبلمان)‌، ۲۰۸ (صنایع شیمیایی)،۲۱۰ ( کامپیوتر) ، ۲۱۱ (مواد)،‌ ۲۱۳ (معدن)،۲۱۴ (معماری)، ۲۱۵ (مکانیک) ، ۲۱۶ (نقشه برداری)‌، ۲۱۷ (شهرسازی)، ۲۱۸ (صنایع نساجی)‌، ۲۳۲ (مهندسی اجرایی عمران) ،‌ ۳۰۱ (مهندسی آبیاری و منابع طبیعی)، ‌۳۰۴ (پرورش طیور)، ۳۰۶ (علوم دامی)،‌ ۳۰۷ (تولیدات گیاهی)‌، ۳۰۹ (شیلات)‌،  ۳۱۱ (علوم و صنایع غذایی)‌،‌ ۳۱۲ (گیاه پزشکی)،‌۳۱۳ (ماشین های کشاورزی)، ۴۰۱ (آمار)‌،  ۵۰۳ (آموزش راهنمایی و مشاوره)،‌ ۵۰۴ (زبان انگلیسی)،‌ ۵۰۹ (آموزش و پرورش ابتدایی)، ۵۱۱ (باستان شناسی)، ۵۱۲ ( علوم ورزشی)، ۵۱۳ (تربیت معلم قرآن کریم)، ۵۱۴ ( حسابداری) ، ‌۵۱۶ (علوم انتظامی)‌، ۵۱۸ (مدیریت)،‌ ۵۱۹ (حقوق)،۶۰۱ (طراحی و دوخت) ، ۶۰۲ (صنایع دستی)،‌۶۰۳ (مرمت و احیای بناهای تاریخی)، ۶۰۴ (نوازندگی ساز ایرانی)، ۶۰۵(هنرهای تجسمی) ،  ۶۰۶ (طراحی پوشاک)، ۷۰۱ (۱-علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و بهداشت مواد غذایی)، آزمون برگزار نخواهد شد و پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کل مقطع کاردانی) صورت می‌گیرد. بنابراین برای متقاضیانی که در این رشته‌های امتحانی ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده اند، کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد. 

متقاضیان گزینش در رشته های بدون آزمون می توانند جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی و کد رشته محل‌های انتخابی خود از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ مرداد ماه با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

متقاضیان رشته‌های باآزمون از روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد ماه با استفاده از شماره پرونده، کد رهگیری و یا نام و نام خانوادگی، سال تولد و شماره کارت ملی نسبت به پرینت کارت خود اقدام کنند، برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. 

چنانچه متقاضیان به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کدپیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی شود، لازم است با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام کنند. 

آن دسته از متقاضیانی که اکنون علاقه‌مند به گزینش در رشته‌های موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند، لازم است در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون، پس از اطمینان از پذیرش این موسسات در رشته امتحانی خود با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و خرید کارت اعتباری به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد، با پرداخت مبلغ ۱۳۷۰۰۰ (یکصد و سی و هفت هزار) ریال به عنوان وجه اعلام علاقمندی اقدام کرده و مشخصات کارت اعتباری را در محل مربوط درج نمایند و سپس با مراجعه به بخش ویرایش اطلاعات نسبت به اعمال انتخاب کدرشته‌محلهای مورد علاقه خود اقدام کنند.

در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است. درهای ورودی حوزه‌های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ (هفت و سی دقیقه) بسته خواهد شد. فرآیند برگزاری آزمون رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) آغاز می‌شود. لذا از ورود متقاضیان پس از بسته شدن درهای ورودی به محوطه و یا سالنهای امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.

هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به کرونا

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ششم مرداد به صورت قطعی تایید شده، لازم است از روز ۱۳ تا ۱۵ مردادماه با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش آزمون کارشناسی ناپیوسته) فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری کنند. متقاضیانی که این فرم را تکمیل کنند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد. 

با توجه به اینکه سازمان سنجش اطلاعات متقاضیان آزمون را برای بررسی در سامانه ماسک به وزارت بهداشت ارسال می کند، در صورتیکه متقاضی در بازه زمانی مذکور دچار بیماری کرونا شده باشد و در سامانه خوداظهاری اعلام نکند اطلاعات وی از وزارت بهداشت اخذ خواهد شد. براین اساس انتظار دارد متقاضیان گرامی نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری سازمان اقدام لازم را بعمل آورند تا برنامه ریزی لازم در زمان مناسب برای تعیین حوزه امتحانی آنها بعمل آید.

با نزدیک شدن به ایام برگزاری آزمون مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته  سال ۱۴۰۰ مشاهده می‌شود برخی از افراد و مؤسسات سودجود و کلاهبردار با انجام تبلیغات در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون ، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند. از متقاضیان درخواست می‌شود در نهایت هوشیاری و مراقبت از گرفتار شدن در دام این شیادان، هرگونه خبر مشکوک در این زمینه را از طریق شماره تلفن‌های ۳۶۱۸۲۱۵۲-۰۲۶ و ۳۶۱۸۲۱۵۱-۰۲۶ و آدرس الکترونیکی hefazatazmon@sanjesh.org به ستاد خبری اداره کل حراست سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.