معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: در آستانه ماه محرم، پرچم‌های متبرک رضوی به بیش از ۵٠٠٠ هیئت مذهبی داخل و خارج از کشور ارسال خواهد شد.

پرچم‌های متبرک رضوی در محافل عزای حسینی / ارسال پستی پرچم‌ عزا برای ۵ هزار هیئت مذهبی

به گزارش قدس آنلاین، دوباره محرم، دوباره حسین(ع)، دوباره کربلا. آری صدای روضه‌های محرم است که دوباره به گوش می‌رسد و دل‌ها را هوایی کربلا می‌کند؛ با آمدنش باز هم بیرق‌های عزا به نشانه ارادت برافراشته می‌شود و هیئات مذهبی سراسر کشور نیز محافل عزاداری خود را به پرچم‌های متبرک رضوی، مزین می‌کنند.

مراسم اهدای پرچم‌های عزا به هیئات مذهبی، آیینی دیرینه در حرم حضرت رضاست که البته امسال نیز همانند سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی، به شکل متفاوت برگزار شد.

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم،  آیین اهدای پرچم متبرک به هیئات مذهبی سراسر کشور در رواق دارالمرحمه حرم امام رضا(ع) برگزار شد. در این مراسم مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه‌سرایی پرداختند و پرچم‌های متبرک، به صورت بسته‌بندی و بهداشتی، برای ارسال به هیئات مذهبی سراسر کشور آماده شد.

یش

ارسال پستی پرچم متبرک برای ۵ هزار هیئت مذهبی
محمد توکلی؛ معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در این باره گفت: در آستانه ماه محرم، پرچم‌های متبرک رضوی به بیش از ۵٠٠٠ هیئت مذهبی داخل و خارج از کشور ارسال خواهد شد.
وی تصریح کرد: در سال‌های گذاشته مراسم اهدای پرچم به هیئات مذهبی باشکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شد، اما در دو سال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم به شکل دیگری برگزار شد و پرچم‌های متبرک به صورت بسته‌بندی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تحویل شرکت پست خواهد شد تا قبل از شروع ماه محرم، به دست هیئات مذهبی سراسر کشور و همچنین در سایر کشورها برسد.

صی


وی افزود: تاکنون پرچم‌های متبرک برای ۵ هزار هیئت ارسال شده و امروز هم پرچم‌ها برای ١٣١ هیئت داخلی و ١٣ هیئت خارجی در مراکز اسلامی کشورهای مختلف ارسال خواهد شد.
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی ادامه داد: مراسمی هم در روز دوشنبه ١٨ مرداد در صحن انقلاب حرم مطهر، با حضور تولیت آستان قدس و اعضای شورای هیئات مذهبی برگزار خواهد شد و پرچم‌های متبرک، به هیئات مذهبی مشهد، به نمایندگی از هیئات کل کشور اهدا خواهد شد.

یر

برکتِ محرم و صفر برای کشور
حجت الاسلام مهدی رضوی نسب سخنران این مراسم نیز با اشاره به سخن امام راحل درباره محرم و صفر گفت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و به حق، این ایام جلوه بزرگی از اسلام و دیانت شیعیان است.
وی افزود: در سفارش امامان معصوم(ع) و وصیت بسیاری دیگر از بزرگان دین، گریه بر امام حسین(ع) و یارانش و همچنین زیارت ایشان، تاکید شده است و ما باید قدردان این فرصت بزرگ و با برکت باشیم.

سیس

استاد اخلاق حوزه با اشاره به اینکه خدمت به امام رضا(ع) افتخار بزرگی است، ادامه داد: آستان قدس، همانطور که در بسیاری از مسائل پیش قدم بوده است، در عزاداری محرم هم در کشور پیشگام است و این مراسم مذهبی نشان دهنده همین مسئله است. ان شاء الله این پرچم های متبرک به سراسر کشور ارسال شده و در هیئات مذهبی نصب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.