۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 764077

شعله مشعل المپیک در کشور آفتاب تابان خاموش شد تا قهرمانان ورزشی دنیا تا المپیک پاریس تمرین کنند و دنیا در این مدت شاهد ظهور و بروز قهرمانان تازه باشد.

ایران قهرمان خاورمیانه در توکیو

جالب اینکه از توکیو تا پاریس احتمالاً به جای چهار سال فقط باید سه سال منتظر باشیم و این کار را برای ورزشکاران فشرده‌تر می‌کند. المپیک ۲۰۲۰ در شرایطی ویژه برگزار شد که شاید در تاریخ بی نظیر بماند. با کرونا و بدون تماشاگر. رکوردهای زیادی جابه جا شد و رکوردهای زیادی هم دست نخورده باقی ماند. شاید اگر کرونا نبود و مسابقات یک سال با وقفه انجام نمی شد، اوضاع رقابت‌ها در بسیاری رشته‌ها متفاوت بود.در توکیو شاهد اشک‌ها و لبخندهای زیادی بودیم. در روز اول با طلای فروغی غافل‌گیر شدیم و در روز آخر در حالی صاحب طلا شدیم که قهرمانان مان بیهوش روی تاتامی افتاده بود. کاروان کشورمان با اینکه توفیق چشم‌گیری در خیلی از رشته‌ها نداشت، اما فرهنگ و هنر ایرانی را با تمام بضاعتش به نمایش گذاشت. ما اگر چه زورمان به قدرت‌های برتر ورزش دنیا نرسید، اما در خاورمیانه و میان کشورهای پولدار منطقه اول شدیم. در جدول رده‌بندی که وب سایت رسمی مسابقات المپیک از مناطق مختلف قاره‌ای منتشر کرده، ایران با کسب سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز، میان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، در صدر قرار گرفت. در میان کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا، پس از ایران که در صدر ایستاد، کشورهای ترکیه، قطر، مصر، تونس، مراکش، اردن، بحرین، عربستان، کویت و سوریه در رده های بعدی جای گرفتند.

رده چهارم آسیا

کاروان ایران در المپیک توکیو سه طلا، دو نقره و دو برنز را کسب کرد و در رده بیست و هفتم جدول مدال‌ها  و چهارم آسیا  قرار گرفت. با طلاهای جواد فروغی در تپانچه بادی، سجاد گنج‌زاده در کاراته و محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی پرچم کشورمان در توکیو بالا رفت و با نقره‌های علی داوودی در وزنه‌برداری و حسن یزدانی در کشتی آزاد حسرت خوردیم. برنزهای امیر حسین زارع در کشتی آزاد و محمدعلی ساروی در کشتی فرنگی نیز لبخند را روی لبانمان نشاند.

اما آمریکا که تا آخرین لحظات بعد از چین در رده دوم جدول مدالی قرار داشت با قهرمانی و کسب مدال طلای والیبال و بسکتبال زنانش توانست همانند دوره قبل در رده نخست جدول مدالی قرار بگیرد. چین نیز با یک مدال طلای کمتر در رده دوم جدول مدال‌ها قرار گرفت.

پرچم‌داری زارع در اختتامیه

حسن یزدانی، حمیده عباسعلی و سجاد گنج‌زاده نیز جزو گزینه‌های پرچم‌داری در مراسم اختتامیه بودند که یزدانی این مسئولیت را نپذیرفت  و عباسعلی و گنج زاده نیز از نظر جسمانی شرایط خوبی نداشتند؛ پای حمیده عباسعلی در آتل است و گنج زاده نیز هم براساس نظر پزشکان باید ۲۴ ساعت استراحت کند و فعالیت خاصی نداشته باشد. بدین ترتیب امیرحسین زارع آزادکار وزن ١٢٥ کیلوگرم ایران که موفق به کسب مدال برنز بازی‌های المپیک شد، به عنوان پرچم‌دار کاروان ایران در مراسم اختتامیه  توکیو۲۰۲۰ انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.