سیدمحمدرضا میرتاج الدینی از چهره های سیاسی اصولگرا بر این باور است که ابراهیم رییسی، یقینا یک دیپلمات چهره و کارکشته را برای وزارت خارجه انتخاب می کند.

مذاکرات هسته‌ای حرکتی مربوط به نظام و با رفتن دولت تغییر نمی‌کند

قدس آنلاین: سیدمحمدرضامیرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره کابینه پیشنهادی ابراهیم رییسی به مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: تلاش آقای رییسی بر این است که کابینه ای بسیار قوی، جامع و منسجم به مجلس معرفی کند. ارزیابی کاملی نیز نسبت به گزینه ها دارند یک تیم اقتصادیِ منسجم را تدارک دیدند.

رییسی تلاش دارد از تجربه و تخصص در انتخاب اعضای کابینه استفاده کند


او افزود: آقای رییسی برای وزارت خانه های دیگر نیز سعی کردند از افرادی که هم دانش و هم تخصص در ارتباط با آن وزارتخانه دارند و در عین حال تجربه مدیریت داشته باشند را انتخاب می کنند. این تلاش برای ما مشهود است اما در نهایت نظر مجلس مهم است و اینکه چگونه برخورد خواهد کرد.

کابینه ای منسجم و پای کار تشکیل شود

این چهره سیاسی اصولگرا ادامه داد: طبیعتا همه افراد یک کابینه در یک سطح نخواهند بود در واقع در هیچ کابینه ای این انتظار وجود ندارد که همه در یک سطح باشند. به هر حال در هر کابینه ای ممکن است هم افراد قوی و هم افراد متوسط حضور داشته باشند.  ما به دنبال این هستیم که کابینه ای منسجم، پایِ کار، جهادی، انقلابی و جوانگرا تشکیل شود. امیدواریم که این ها حاصل شود.

او درباره کابینه احتمالی رییسی که در رسانه ها منتشر شد و در پاسخ به این سوال که این لیست را تا چه اندازه مورد تایید می دانید؟ بیان کرد: در مورد این لیست، غیر از دفتر آقای رییس جمهور، فرد دیگری نمی‌تواند تایید کند و ما زمانی این لیست را تایید کنیم که به صورت رسمی از سوی دولت به مجلس ارسال شود بنابراین نمی توانم اظهارنظر دقیقی درباره این لیست داشته باشم.

گزینه رئیسی برای سکانداری وزارتخارجه /اختلاف بر سر تیم اقتصادی است؟

رییسی یک دیپلمات چهره و کارکشته را برای وزارت خارجه انتخاب می کند 


میرتاج الدینی در مورد گزینه وزارت خارجه کابینه رییسی گفت: آقای رییسی یک چهره کارکشته دیپلمات را برای وزارت خارجه انتخاب می کند چراکه وزارت خارجه یکی از وزارتخانه های بسیار مهم است ارتباط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی آقای رییسی است یقینا روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی قوی با آنها خواهند داشت. 

مذاکرات هسته ای و برجام مربوط به نظام است نه دولت


او درباره آینده مذاکرات هسته ای و برجام در دولت رییسی نیز عنوان کرد: ما در این ارتباط در میانه راه هستیم و این حرکت مربوط به نظام است نه دولت. یعنی این گونه نیست که با رفتن دولت تغییر یابد. ما هزینه های زیادی در برجام دادیم اما هنوز به نتایج آن، امتیازات و تعهداتی که طرف مقابل در برجام در قبال ایران داشته نرسیده ایم به ویژه در بحث رفع تحریم ها. 

هدف اصلی دولت رییسی رفع تحریم های ظالمانه است


او اضافه کرد: در واقع سیاست دولت رییسی این است که تلاش خواهد کرد به تعهدات طرف مقابل برسیم بدین گونه که تحریم ها برداشته شود بنابراین با این رویکرد، روند مذاکرات هسته ای ادامه پیدا خواهد کرد منتهی با شیوه های جدید و شیوه هایی که متناسب با رویکرد این دولت است. هدف اصلی هم رفع تحریم های ظالمانه است.

امیرعبداللهیان یکی از چهره های مقبول در سیاست خارجی است

 
او درباره حضور احتمالی امیر عبداللهیان به عنوان وزیر خارجه در کابینه رییسی اظهار کرد: ایشان یکی از چهره های مقبول و باتجربه در حوزه سیاست خارجی است.

این چهره سیاسی اصولگرا درباره اختلافات به وجود آمده در تیم اقتصادی رییسی اشاره کرد: من وارد بحث اختلافات نمی شوم. 

پیام کابینه رییسی به جامعه و مردم 


او در پاسخ به این سوال که پیام کابینه رییسی به جامعه و مردم چقدر مهم است؟ تاکید کرد: پیام کابینه رییسی پیام تلاش شبانه روزی، کار، رفع مشکلات اقتصادی مردم و در نتیجه مردمی بودن کابینه است که همراه مردم خواهد بود. 

او درباره زمان دقیق معرفی کابینه رییسی به مجلس بیان کرد: زمان دقیق باید از سوی دولت آقای رییسی اعلام شود هر زمان اعلام کنند ما در مجلس، برنامه را براساس آن تدوین خواهیم کرد. در این باره که آیا چهارشنبه اعلام می شود یا خیر، نمی توانیم اظهارنظر دقیقی داشته باشیم چون پنجشنبه، جمعه تعطیل است نمی توان پیش بینی کرد  که آیا امروز( چهارشنبه) لیست کابینه رییسی به مجلس معرفی می شود یا خیر؟ باید منتظر باشیم تا ببینیم دولت چه چیزی را اعلام می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.