همزمان با روز ملی حمایت از صنایع کوچک، واکسیناسیون جامعه کارگری و کارمندی بخش صنعت خراسان رضوی روز پنجشنبه در آیینی با حضور مدیران در سالن ورزشی شهرک صنعتی توس آغاز شد.

واکسیناسیون جامعه صنعتی خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین،  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در این آیین گفت: با تلاش و پیگیری تشکل های بخش خصوصی و انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی و شرکتهای خدماتی شهرکهای صنعتی در استان از امروز واکسیناسیون جامعه کارگری در سطح هشت شهرک صنعتی استان آغاز می شود.

علی بهرامی زاده افزود: همه کارکنان و کارگران مستقر در هشت شهرک صنعتی اطراف مشهد در خراسان رضوی و واحدهای تولیدی خارج از شهرکها در برابر ویروس کرونا واکسینه می شوند.

وی بیان کرد: این مهم با تلاش و پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به ویژه شبکه های بهداشت و درمان آغاز شده است و در این طرح گروه سنی ۶۰ سال و کمتر از آن که در واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت هستند می توانند زیر پوشش طرح واکسیناسیون قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: این واکسیناسیون با اولویت کارکنان واحدهای تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی در یک برنامه زمان بندی مدون آغاز می شود و به مرور به واحدهای صنعتی و رده های سنتی جامعه کارگری تسری می یابد.

هم اکنون پنج هزار و ۲۷۹ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۷۷ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۳ هزار و ۴۹۳ نفر در خراسان رضوی فعال است.

در حال حاضر مشهد و ۲۴  شهرستان دیگر خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و تنها یک شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارد.  با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به گفته استاندار خراسان رضوی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان به کمتر از ۳۸ درصد کاهش یافته است.

روز گذشته  قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی تشکیل شد که فرماندهی این قرارگاه که به صورت شبانه‌روزی در راستای کنترل کرونا فعال است، بر عهده شخص استاندار خراسان رضوی است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.