شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در محدوده حرم مطهر رضوی طی ایام محرم امسال با محدودیت مواجه است و ارائه خدمات عمومی توسط هیاتهای مذهبی و تشکل های مردمی در این ایام مدیریت شده است.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در محدوده حرم مطهر رضوی با محدودیت مواجه است

به گزارش قدس آنلاین،  سید فرهاد حجازی افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های مقابله با این ویروس شرایط خاصی در مشهد حاکم است.

وی ادامه داد: دریافت مجوز برپایی ایستگاه صلواتی در خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی مشروط بر این است که متقاضی نسبت به ارائه خدمات بهداشتی یا نذر ماسک، مواد ضدعفونی کننده و توزیع اقلام بسته بندی شده همچون آب معدنی به عزاداران اقدام کند.

شهردار منطقه ثامن مشهد از تعبیه ۳۸ جایگاه ویژه تبلیغات هیاتهای مذهبی و تجهیز سه محوطه باز مخصوص عزاداری در منطقه ثامن خبر داد و گفت: با توجه به آغاز ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن و با استفاده از ۱۲ هزار متر طول ریسه پارچه مشکی و همچنین نصب حدود ۵۸۰ عدد بیرق سرخ و سیاه در خیابانهای منتهی به حرم مطهر رضوی فضاآرایی متناسب با این ایام صورت گرفته است.
وی افزود: امسال توسط شهرداری مشهد نمایشگاهی با عنوان "حسینیه ای به وسعت یک شهر" در عرصه میدان شهدای این شهر برپا شده و تمامی مناطق ۱۳ گانه و سازمان‌های تابعه شهرداری مشهد،  شورای هیاتهای مذهبی مشهد و سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در برپایی آن همکاری داشته‌اند.

حجازی ادامه داد: کارشناسان ایمنی و عوامل کارگروه پدافند غیرعامل منطقه ثامن نیز نسبت به بازدید و کنترل مستمر فضاهای باز ویژه عزاداری اقدام خواهند کرد.

وی گفت: شستشو و رفت و روب ویژه خیابان‌ها و بیش از ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار متر مربع از معابر اصلی و فرعی منطقه ثامن توسط ۵۷۰ پاکبان،  پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی نیروهای خدمات شهری مانند نیروهای رفع سد معبر، رفت و روب و فضای سبز در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شستشو و گندزدایی و ضد عفونی ۶۰ هزار متر مربع از محیط اطراف اماکن عزاداری از دیگر اقدامات شهرداری منطقه ثامن مشهد در این ایام است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.