آتش سوزی های جنگلی در جمهوری یاکوتیا در منطقه سیبری روسیه همچنان در حال گسترش است و دود این حریق ها به قطب شمال رسیده است.

دود آتش سوزی های جنگلی یاکوتیای روسیه به قطب شمال رسید

به گزارش قدس آنلاین، رسانه های روسیه همچون  شبکه تلویزیونی روسی تی.وی.سنتر روز پنجشنبه اعلام کردند: آتش سوزی های جنگلی مناطق وسیعی از یاکوتیا را فرا گرفته و به مناطق جدید سرایت کرده و دود این آتش سوزی ها به قطب شمال و مناطق مرزی قزاقستان در جنوب روسیه هم رسیده است.

در یاکوتیا در مجموع ۱۶۸ کانون آتش سوزی جنگلی گزارش شده است و حریق به ۶۰ کیلومتری یاکوتسک پایتخت جمهوری یاکوتیا پهناورترین جمهوری سیبری رسیده است.

در روزهای اخیر با گسترش دامنه آتش سوزی در یاکوتیا، این مساله اهمیت فراوان یافته به طوری که امروز یوگنی زینیچف وزیر موقعیت های اضطراری روسیه به دستور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه عازم این منطقه شد تا شخصا مدیریت عملیات اطفاء حریق را در محل حریق های جنگلی برعهده گیرد.

این در حالی است که پوتین نیز چند روز پیش به دلیل اهمیت آتش سوزی های جنگلی، به مناطق آسیب دیده از حریق سفر کرد. 

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، در شبانه روز اخیر ۷ کانون آتش سوزی های جنگلی در روسیه مهار و ۹ کانون جدید شناسایی شده است.

در مجموع بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در اطفاء آتش سوزی های جنگلی در سیبری روسیه شرکت دارند و ۷۰۶ دستگاه آتش نشانی و نیز بالگرد و هواپیماهای ویژه خاموش کردن اتش بکار گرفته می شود.

در برخی مناطق هم از پهپادهای کوچک برای تجسس و شناسایی کانون های آتش سوزی های جنگلی استفاده می شود.

وزارت دفاع روسیه هم با ۳۰۰ پرسنل و تجهیزات لازم برای خاموش کردن آتش جنگل ها وارد عمل شده است. 

 به گفته آیسن نیکلایف رییس جمهوری یاکوتیا، بیش از یک میلیون هکتار از اراضی جنگلی این جمهوری دچار اتش سوزی شده و سوخته و وضعیت بسیار پیچیده است.

وی یادآورشد که ۱۳ بخش و روستا در معرض خطر اتش سوزیهای جنگلی قرار دارد. 

همچنین شبکه تی.وی سنتر روسیه اعلام کرد که در یاکوتیا در رابطه با آتش سوزی های جنگلی وضعیت فوق العاده اعلام شده است و محدوده ای که در آن حریق های جنگلی ثبت شده است از ۶.۶ میلیون هکتار فراتر رفته است. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.