همزمان با غروب نهم ماه محرم، آیین سنتی خطبه‌ خوانی با حضور جمع محدودی از خادمان بارگاه منور امام هشتم(ع) و زائران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیین سنتی خطبه خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، آیین سنتی خطبه خوانی شب عاشورا با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده‌ ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از خادمان بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم که امسال به دلیل شیوع موج پنجم کرونا به صورت بسیار محدود برگزار شد، خادمان بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی گرد هم آمدند و آئین  خطبه‌خوانی شب عاشورا را برپا کردند.

مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد و سپس علی معینی‌پور شاعر آئینی به شعرخوانی پرداخت.

در ادامه مراسم، خطبه‌ شب عاشورا  توسط مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علی ملائکه قرائت شد و خادمان، ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، با در دست داشتن لاله‌های شمع، به عزاداری پرداختند.

خطبه شب عاشورای حسینی نیز توسط محمد موحدی‌نیا قرائت شد و امیر عارف و علی ملائکه از ذاکران اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.

همچنین راس ساعت ۲۱، همزمان با سراسر کشور، خادمان بارگاه منور رضوی در مراسم خطبه‌خوانی، بانگ «لبیک یا حسین(ع)»  سر دادند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.