فرمانده سپاه فجر استان فارس اعلام کرد که با راه‌اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون حسینیه ثارالله(ع) در شیراز، در صورت تامین واکسن هر روز امکان واکسینه کردن ۵ هزار نفر با رعایت کامل پروتکل‌ها، وجود دارد و این امکان قابل افزایش تا ۱۵ هزار نفر است.

واکسن تامین شود روزانه ۵ تا ۱۵ هزار نفر را می‌توانیم واکسینه کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سردار یدالله بوعلی امروز  در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون حسینه ثارالله(ع) شیراز،  با بیان اینکه مرکز یاد شده،  بزرگترین و در دسترس ترین مرکز تزریق واکسن در شیراز است، گفت: این مرکز در صورت تامین واکسن می تواند روزانه به ۵ هزار نفر از شهروندان خدمات تزریق واکسن ارائه کند و با اضافه شدن سالن های مجاور نیز این ظرفیت به روزانه ۱۵ هزار نفر قابل ارتقاء خواهد بود.

بوعلی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۷۰۰ نفر بسیجی در فرآیند واکسیناسیون در حال نقش آفرینی هستند، خاطرنشان کرد: حسینیه ثارالله (علیه السلام) سپاه فجر ششمین مرکز تجمیعی تزریق واکسن استان فار سایت که با همکاری سپاه فجر و دانشگاه های علوم پزشکی فارس بر پا شده است.

فعالیت ۱۰ هزار بسیجی فارس در طرح شهید سلیمانی

بوعلی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۱۰ هزار بسیجی در قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و در راستای مقابله با بیماری کرونا در حال فعالیت هستند، گفت: ۴۰۰ نفر از اعضای گروه های جهادی بسیج در کنار کادر درمان در بیمارستان ها حضور دارند و بیمارستان های سپاه فارس از جمله بیمارستان مسلمین شیراز نیز در حال ارائه خدمات بستری و درمان به بیماران کرونا هستند.

 وی با شاره به برپایی ۵ مرکز بستری موقت سپاه فجر در استان فارس با ظرفیت ارائه خدمات بهداشتی به روزانه ۲ هزار نفر، گفت: بیمارستان پشتیبان نیروهای مسلح شیراز نیز بعنوان یک الگوی موفق از همکاری مشترک سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در حال ارائه خدمات به بیماران کروناست.

بوعلی ضمن تشریح برنامه رزمایش های کمک مومنانه در استان فارس، گفت: همزمان با ایام محرم و صفر بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی به اقشار نیازمند اهدا شده یا در حال انجام است، ۸۱ زندانی جرائم غیر عمد در قالب طرح نذر رهایی از زندان آزاد می شوند و در قالب طرح نذر نفس نیز با کمک خیرین نیک اندیش بیش از یک هزار کپسول اکسیژن به بیماران کرونا اهدا خواهد شد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به آمادگی برای گسترش مراکز واکسیناسیون در سطح اسان فارس، خاطرنشان کرد: تمام امکانات سپاه و بسیج فارس در راستای رفع نیازهای دانشگاه های علوم پزشکی استان بکارگیری خواهند شد و در راستای تامین نیروی انسانی و گسترش مراکز واکسیناسیون نیز هم اکنون آموزش بسیجیان برای حضور در فرایند تزریق واکسیناسیون در حال اجراست.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.