مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: ثبت‌ نام در سامانه سماح برای علاقه‌مندان سفر به عراق هیچ توقعی ایجاد نمی کند.

ثبت‌ نام در سامانه سماح توقعی برای علاقه‌مندان سفر به عراق ایجاد نکند

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد شاد  در خصوص وضعیت اعزام زائران خراسانی به عراق اظهار کرد: از صبح امروز ثبت‌ نام سامانه سماح برای علاقه‌مندان جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین آغاز شده است. اگر زمینه فراهم شود و ظرفیت پذیرش زائران ایرانی از سوی دولت عراق افزایش یابد، ویزای آنان نیز اخذ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تزریق ۲ دوز واکسن کرونا و ارائه آزمایش PCR منفی برای سفر به عراق الزامی است، گفت: در حال حاضر فقط ثبت‌ نام در سامانه سماح انجام می‌شود. علاقه‌مندان سفر به عراق ویژه اربعین می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در این سامانه ثبت‌نام کنند.

بیان کرد: با توجه به سفر هیات دولت عراق به ایران مسئولان در تلاشند سهمیه زائران ایرانی برای اربعین افزایش یابد. در صورت فراهم شدن زمینه حضور زائران در عراق، فرایند ساماندهی و اعزام زائرین آغاز خواهد شد.

شاد تاکید کرد: اولویت با کسانی است که سریعتر در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنوز میزان افزایش و چگونگی فرایند روادید زائران ایرانی به عراق مشخص نیست، هیچ سهمیه‌ای برای هیچ استان و شهری در نظر گرفته نشده است. در تمام کشور اولویت با افرادی است که زودتر در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی یادآور شد: با توجه به سهمیه اندک ایران در زیارت کربلا، ستاد ملی اربعین سهمیه ۶۰ هزار زائران ایرانی را به موکب‌داران اختصاص داده است. هنوز برای زائران سهیمه‌ای تخصیص پیدا نکرده و این ثبت‌ نام در سامانه سماح برای زمانی است که برای زائران نیز سهمیه‌ای جداگانه اختصاص پیدا کند.

شاد عنوان کرد: امام زادگان پناهگاه تمام دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است. زیارت برای ما شیعیان بسیار اهمیت دارد اما رعایت پروتکل‌ها که به جان و حیات مردم بستگی دارد، از اهمیت بیشتری برخوردار است. امام حسین(ع) نیز در این مسیر به شهادت رسیدند تا انسان‌های با تقوا و نیک‌اندیش به اهداف عالیه دست یابند.

وی تاکید کرد: در نتیجه ما باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا موجب کاهش شدت شیوع این بیماری شویم. علاقه‌مندانی که در مشهد و ایران هستند، از راه دور و نزدیک زیارت امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) را جایگزین پیاده‌روی اربعین کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.