مسئول راه‌اندازی بیمارستان ولایت گفت: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت(امداد و نجات جنوب) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۵طبقه ساخته شده است.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت مهرماه در مشهد مقدس به بهره برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله ریحانی یساولی، مسئول راه‌اندازی بیمارستان ولایت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با عنایت به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم راه اندازی بیمارستان‌های امداد و نجات در مبادی ورودی شهر مشهد به منظور خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، ساخت بیمارستان امدادی ولایت در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت که پروژه آن در حال اجرا و رو به اتمام است.

وی افزود: در گذشته نیز مشابه این اقدام را در سال‌های قبل و در بخش شمالی مشهد و راه اندازی بیمارستان سوانح طالقانی داشتیم.

بهره برداری از بیمارستان ولایت در مهرماه ۱۴۰۰

ریحانی یساولی افزود: در ادامه پیگیری‌های دستورات مقام مقام معظم رهبری ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ولایت به اجرا در آمد، این مرکز درمانی با استانداردهای روز دنیا و به زیر بنای ۲۳ هزار متر مربع در ۵ طبقه ساخته شده است.

وی اظهارداشت:  تلاش داریم که این پروژه در  مهر ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد و آماده خدمت‌رسانی به مردم باشد، گفت: با توجه به اینکه ممکن است در فصل پاییز با موج ششم احتمالی مواجه شویم این آمادگی را داریم تا با  همکاری خیران حوزه سلامت بخش‌ آی‌سی‌یو بیمارستان ولایت را مجهز به ونیتلاتور و دستگاه‌های تخصصی موردنیاز این بخش کنیم تا آماده پذیرش بیماران کرونایی نیز باشد.

مسئول راه‌اندازی بیمارستان ولایت با تأکید بر اینکه در این مرکز درمانی بخش‌های اورژانس، بستری، اتاق عمل و آی‌سی‌یو ساخته شده که کمک شایانی به حوزه درمان استان و مشهد خواهد کرد، گفت: عملیات عمرانی بیمارستان ولایت رو به پایان است و تنها برخی از موارد جزئی آن باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد:بیمارستان ولایت در اوایل سال ۱۳۹۰ و در سال ۱۳۹۲ با ۱۰ درصد پیشرفت متوقف شده و هیچ اقدام دیگری صورت نپذیرفته بود تا اینکه در سال ۱۳۹۸ با تلاش‌های و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت‌های عمرانی ساخت این مرکز درمانی از سر گرفته شد.

ریحانی تصریح کرد: مسولان دانشگاه روی کمک خیران حوزه سلامت حساب ویژه‌ای باز کرده اند تا در این شرایط بحرانی کرونایی ۲۲۰ تخت درمانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی مشهد اضافه شود،  بیمارستان ولایت پذیرش تمامی بیماران سوانح را دارد و خدمات این مرکز درمانی تنها ویژه یک گروه سنی خاص نخواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.