رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: نمایندگان استان در خانه ملت از رییس جمهوری انتظار دارند که برای خراسان رضوی استاندار ویژه تعیین کند.

مطالبه نمایندگان خراسان رضوی از رییس جمهوری تعیین استاندار ویژه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین  افزود: این درخواست نمایندگان به صورت مکتوب به رییس جمهوری و وزیر کشور هم اعلام شده است و با توجه به این که رییس جمهوری اشراف کاملی بر وضعیت استان دارند ما نظری روی فرد خاصی برای تصدی استانداری خراسان رضوی نداریم.

وی ادامه داد: از آنجا که رییس جمهوری چندین سال در این استان حضور داشته و خراسانی هستند و شناخت کاملی از افراد و چهره های تاثیرگذار دارند یقین داریم که استانداری ممتاز برای این استان ویژه انتخاب خواهند کرد لذا دخالتی بر روی انتخاب افراد نداریم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر شاخصه های مورد نظر، معتقدیم استانداری خراسان رضوی باید در سطح وزارتخانه باشد و کسی در حد و اندازه وزیر آن را مدیریت کند.

نیک بین افزود: استاندار خراسان رضوی تنها استانداری است که سالانه ۲ بار خدمت رهبر معظم انقلاب می رسد و گزارش استان را ارائه می دهد و در واقع سنگ محک و معیار رهبری نسبت به استان های مشابه، استاندار خراسان رضوی خواهد بود.

حجت‌الاسلام نیک‌بین افزود: رهبر معظم انقلاب پیش از بحران کرونا هرساله در ایام عید نوروز و تابستان به حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مشرف می شدند و در این سفرها استاندار خراسان رضوی خدمت رهبری گزارش می داد از این رو استاندار باید حتما فردی ملی با نگاهی بسیار کلان برای پایتخت معنوی جهان اسلام باشد.

وی در خصوص بومی و یا غیربومی بودن استاندار خراسان رضوی نیز گفت: برای افراد شایسته و توانمند در عرصه مدیریت سیاسی، اجتماعی، بومی یا غیربومی بودن ویژگی مطرحی نیست، لیکن اگر فردی متصف به شاخصه‌های شایسته‌سالاری مطلوب است چه بهتر که بومی باشد لذا می‌توان گفت بومی بودن یک امتیاز برای استاندار مطلوب است اما فصل ممیز نیست. 

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی  در خصوص ابقای استاندار فعلی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: مساله اصلی این است که استاندار مطلوب از نظر رییس جمهوری شاخصه‌های لازم را داشته باشد که ممکن است این فرد استاندار کنونی محمدصادق معتمدیان و یا فردی دیگر باشد و همه اینها بستگی به تشخیص شخص رییس جمهوری دارد. 

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.