دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادامه روند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونادر خراسان رضوی، تعداد بستری‌شدگان روزانه این بیماری به ۱۹۰ نفر در استان رسید.

تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی باز هم کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید رضا رحیمی افزود: تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته یعنی از ۲۸ شهریور که ۲۸۵ بیمار کرونایی در روز بود به حدود ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر هزار و ۱۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که ۸۳۰ نفر از آنان در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شهرستانهای ۱۵ گانه آن قرار دارند.
دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بدحال و بستری در بخشهای مراقبتهای ویژه استان خراسان رضوی نیز به ۳۷۲ نفر کاهش یافته است.
رحیمی بار دیگر بر پوشش فراگیر واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد.

 ۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۹۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۱۹ هزار و ۸۸۸ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است.  همچنین چهار میلیون ۹۸۸ هزار و ۱۰۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

۲۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۶۵ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۳۰ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

تاکنون ۳۶ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۹۱ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۵۲۰ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند.  بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۵۲ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۷۱۱ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۳۳ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۶۶۰ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۷۷۸ هزار و ۸۷۲  نفر را گرفته است.  ۲۱۰ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۳۴۵ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۴۴ میلیون ۵۴ هزار ۸۲۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۷۱۱ هزار و ۲۲۲ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.