شهردار مشهد گفت: مشهدالرضا "حرم‌شهر" است و خارج از حرم، حیاط خانه امام رضا (ع) محسوب می شود بنابراین هرکس در این فضا قرار بگیرد یا خادم است یا زائر و یا مجاور، و خدمت به زائران امام هشتم مایه افتخار است.

خدمت به زائران امام رضا (ع) افتخار است

به گزارش قدس آنلاین، سیدعبدالله ارجایی امروز در آیین “اذن خدمت خادمان شهری" افزود: هر کسی که در مشهد حضور دارد، خادم، زائر یا مجاور است. مفهوم همسایگی بسیار مترقی تر از شهروندی است.  همسایگی مفهومی عمیق، بزرگ و پرمحتوا دارد.  

وی خاطرنشان کرد: مشهد متعلق به امام معصوم و حجت خدا است و باید به گونه ای مدیریت شود که درخور و شایسته تسری صفات امام به این شهر باشد، اینکه خداوند این توفیق را داده که در این دنیا همجوار مضجع منور امام مهربانی ها باشیم، خود یک فضیلت است.

شهردار مشهد اضافه کرد: خادم بودن به دربان و کفشدار بودن نیست، بلکه هرکس به زائر و مجاور امام هشتم خدمت کند، خادم است و توسعه مفهوم خدمت به بیرون حرم امری بدیهی و مسلم است.

ارجایی گفت: کسبه، پاکبان‌ها و تمام کسانی که به روش های مختلف خدمت می کنند، همه باید لباس خدمت نه بر تن بلکه بر ذهن و روح داشته باشند.

در آیین اذن خدمت خادمان شهری، جمعی از نیروهای شهرداری مشهد در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگی و خدمات شهری، برای خدمت رسانی به زائران در دهه آخر ماه صفر و گرفتن اذن خدمت از امام هشتم (ع) مسیر میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی را پیمودند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.