معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: با پیگیری های بعمل آمده و اخذ موافقت های لازم از مرکز و هماهنگی با کلیه مراجع و دستگاه های اجرایی استانی، سرانجام درب مستقل بازارچه مرزی میلک بازگشایی شده و رویه کوله بری و خرده فروشی آغاز خواهد شد.

آغاز رویه کوله بری در بازارچه مرزی میلک سیستان وبلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، ماندانا زنگنه در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که با دستور کار بازگشایی درب مستقل بازارچه میلک، ساماندهی فعالیت مرزی کولبران و رونق معیشت مرزنشینان در سالن جلسات این معاونت برگزار شد افزود: شرایط سیستان به دلیل کمبود بارش ها امسال متفاوت تر خواهد بود، با توجود به آنکه راه اندازی منطقه آزاد تجاری صنعتی سیستان زمان بر است باید از طریق فعال کردن مرزها و بازارچه های مرزی به ویژه بازارچه فعال مرزی میلک، معیشت مرزنشینان منطقه را تامین کرد که تحقق آن سبب امرار معاش آنان می شود، بر همین اساس دستگاه های مرتبط در سطح ملی و استانی موافقت خود را با بازگشایی این درب مستقل اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه با بازگشایی درب مستقل این بازارچه مرزنشینان می‌توانند کالاهای خود را در آن مکان عرضه کنند، بیان کرد: صاحبان بار و مرزنشینان می تواند به وسیله ماشین و چرخ دستی کالاهای خود را از این محل تا ورودی گمرک کشور افغانستان حمل کنند و این از طرفی سبب ایجاد اشتغال قابل توجه در آن منطقه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان ادامه داد: همچنین غرفه های خرده فروشی هم در این مکان ایجاد می شود که نقش بسیاری در افزایش مبادلات مرزی ایفا می کند.

زنگنه گفت: در کنار همه اینها پیله وران منطقه هم می توانند اقلامی که به آنها اجازه داده شده را وارد کرده سپس در این بازارچه و در محدوده منطقه سیستان به فروش برسانند و امید می رود با تحقق این مهم تاثیر به سزایی در معیشت مرزنشینان سیستان را شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.