۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 772241

نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز المپیک توکیو، با شکست رقبای خود به اولین مدال طلای ایران در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ دست یافت.

محمدهادی ساروی قهرمان جهان شد

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه رقابت های ۳ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز المپیک در دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم برابر آلکس زوک از مجارستان به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه نزدیک و سخت با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و مدال طلای جهان را بر گردن آویخت.

 ساروی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(جمعه) برگزار شد، در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر آرتور سرگسیان از روسیه ۶ بر ۴ پیروز شد. وی در ادامه ملیا از گرجستان را ۹ بر یک برد و در نیمه نهایی نیز مقابل نیکولوز خاکلاشویلی کشتی‌گیر گرجستانی الاصل از ایتالیا ۵ بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.

در ادامه رقابت های ۳ وزن دوم، علی اکبر یوسفی نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران که برای نخستین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران راهی دیدار فینال سنگین وزن رقابت های قهرمانی جهان شده است، برای کسب مدال طلای جهان مقابل زورابی گدخاری از روسیه به روی تشک می رود.

مهرداد مردانی دیگر نماینده ایران در ۳ وزن دوم بود که از دور رقابت ها حذف شد.

همچنین پیش از این و در پایان رقابت های ۴ وزن نخست، محمدعلی گرایی در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند اما سجاد عباس پور در ۵۵ کیلوگرم حذف شد و محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز به عنوان پنجمی رسید.

در رقابت های ۳ وزن پایانی نیز، ایران دو فینالیست دارد، میثم دلخانی در ۶۳ و محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم راهی فینال شدند و فردا شب(یکشنبه) برای کسب مدال طلای جهان به میدان می روند اما رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم حذف شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.