حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همزمان با هفته وحدت گفت: سومین همایش «منادیان وحدت» در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

فعالیت‌های کانون‌های مساجد در هفته وحدت/ برگزاری همایش منادیان وحدت و اختتامیه مسابقات مدهامتان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد (فهما)، با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش رو این ستاد که همزمان با هفته وحدت و در روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: سومین همایش «منادیان وحدت» با حضور جمعی از علمای شیعه و اهل سنت صبح فردا پنجشنبه در زاهدان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فهما ادامه داد: در این همایش که با حضور برگزیدگان و فعالان حوزه مسجد و جوانان شیعه و سنی برگزار می‌شود، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کرده و در ادامه ۱۲ نفر از جوانان برومند که در محل وحدت یعنی مسجد فعالیت دارند، تقدیر خواهند شد.

وی گفت: بسیاری از کانون‌های فرهنگی هنری در استان‌های سیستان و بلوچستان، گلستان، کردستان، کرمانشاه که به همت برادران و خواهران اهل سنت اداره می‌شود، در طول هفته وحدت فعالیت‌های متنوعی داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به برپایی نشست‌های مختلف در کنار برنامه‌های مناسبتی گرامیداشت میلاد پیامبر اعظم(ص) اشاره داشت.

ارزانی افزود: تکریم از خانواده‌های شهدای اهل سنت در استان خراسان جنوبی و اردبیل در قالب طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی به مناسبت هفته وحدت، برگزاری پویش‌های مختلف در فضای مجازی از دیگر اقداماتی است که در راستای گرامیداشت هفته وحدت به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به ثمر نشست.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از مباحث خود اظهار کرد: همچنین پنجشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا و به میزبانی ستاد فهما استان خراسان رضوی اختتامیه چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده و از نفرات برتر تقدیر به عمل می‌آید.

ارزانی گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر در رشته‌های مختلف این رقابت قرآنی شرکت کردند که در نهایت ۱۰۰ نفر به مرحله نیمه نهایی و نهایی رسیده و طی سه روز از سه‌شنبه تا پنجشنبه در مسابقات شرکت کرده و نفرات برتر در این ایام مشخص شده و مورد تقدیر ویژه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.