در حالی که تعداد بازداشتی در مرز آمریکا-مکزیک در سال مالی جاری با رشد چشمگیری روبرو شده است، فشارها بر دولت بایدن روز به روز در حال افزایش است.

رشد چشمگیر بازداشت مهاجران در مرز مکزیک و آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: منابع آگاه آمریکایی فاش کردند که در سال مالی جاری تاکنون بیش از ۱.۷ میلیون مهاجر در مرز آمریکا-مکزیک بازداشت شده‌اند که این رقم یک رکورد جدید به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، افزایش چشمگیر مهاجران بازداشتی در مرز مکزیک و آمریکا موجب تشدید چالش ها و مشکلات سیاسی و انسانی برای دولت بایدن خواهد شد. عملکرد دولت بایدن برای مقابله با بحران مهاجرت، با انتقادات گسترده داخلی و بین‌المللی روبرو شده است.

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا که در ماه ژانویه به قدرت رسید، در بسیاری از سیاست های سختگیرانه و افراطی دولت ترامپ بازنگری کرده و وعده داده است تا رویکرد انسانی تری را در قبال مساله مهاجرت در پیش بگیرد.

با این حال، نمایندگان جمهوریخواه به شدت از وضعیت بحرانی در مرزهای آمریکا انتقاد کرده و سئوالات زیادی را از مقام های مرزی دولت بایدن پرسیده‌اند.

هجوم هزاران مهاجر و پناهجوی هائیتی تبار به مرز مکزیک و آمریکا نیز به این نگرانی ها دامن زده است. اقدامات خشونت آمیز ماموران مرزی آمریکا در سرکوب مهاجران نیز با محکومیت و انتقادات گسترده‌ای در محافل داخلی روبرو شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.