مدیرعامل شرکت تولید برق خراسان گفت: وضعیت امسال مخازن سوخت دوم نیروگاه‌های برق استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نسبت به پارسال بهتر شده است.

بیش از ۸۰درصد مخازن نیروگاه های سه استان از سوخت دوم تکمیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، هاشم مرتضوی  افزود: امسال وضعیت سرویس دهی شرکت پخش فرآورده های نفتی برای توزیع سوخت دوم (گازوئیل) بین نیروگاه های برق استان های خراسان بهتر از سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک اکثر نیروگاه های برق سه استان خراسان گاز مصرف می کنند اما از ۲ روز پیش قطعی سالانه گاز نیروگاه ها آغاز شده است و تداوم این وضعیت بستگی به وضعیت سرمای هوا و افزایش مصرف گاز توسط مشترکان دارد.

مدیرعامل شرکت تولید برق خراسان گفت: هر ساله با آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز، نیروگاه ها و واحدهای صنعتی در برنامه قطعی گاز قرار می گیرند و به آنها اعلام می شود که استفاده از سوخت دوم را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: هم اینک بیش از ۸۰ درصد مخازن نیروگاه های سه استان خراسان از سوخت دوم تکمیل شده است و به جز نیروگاه توس، در حوالی مشهد، هیچ یک از نیروگاه های استانهای خراسان قابلیت مازوت سوزی ندارند.

مرتضوی ادامه داد: هم‌اینک ۹ نیروگاه در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مدار فعالیت قرار دارند و تعمیرات پیشگیرانه برخی نیروگاه های سنتی و خروج آنها از مدار نیز عموما در نیمه دوم سال انجام می گیرد.

شرکت تولید برق خراسان نماینده شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی است و بازده نیروگاه های منصوبه در این سه استان ۳۸.۲۷ درصد است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.