مدیر کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی گفت: بر اساس برنامه‌ ریزی‌های انجام‌ شده از نیمه آبان ماه کلاس‌های درس مقطع متوسطه دوم و از ابتدای آذر ماه متوسطه اول به‌ صورت حضوری برگزار خواهد شد.

آموزش حضوری همه مدارس خراسان رضوی از آذر ماه

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده در مراسم بهره‌برداری از پروژه خیرساز آموزشگاه قاضی شهرستان قوچان با اشاره به شرایط کرونایی در ۲۰ ماه گذشته عنوان کرد: طی این مدت دانش‌آموزان از محیط آموزشی حضوری به دور بودند و این مساله کار را کمی سخت کرده بود اما  در این شرایط تمام کادر آموزشی و معلمان به‌ صورت ۲۴ ساعته در اختیار دانش‌آموزان قرار داشتند و همین موضوع باعث شده انرژی آن‌ها تحلیل رود.

وی افزود: آمار دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده در استان نسبت به گذشته افزایش یافته و در شهرستان قوچان، فرماندار با کمک دهیاران و بخشداران می‌توانند در زمینه بازگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه بسیار کمک کنند تا آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان به حداقل برسد.

خدابنده از واکسیناسیون ۷۰ درصدی دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان خراسان رضوی در برابر کرونا خبر داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از نیمه آبان ماه کلاس‌های درس برای مقطع متوسطه دوم و از ابتدای آذر ماه برای مقطع متوسطه اول به‌ صورت حضوری برگزار خواهد شد که باید خانواده‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

فعالیت ۴۶۰۰ خیر مدرسه ساز در استان

مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: استان خراسان رضوی زیربنای تشکیل مجامع خیران مدرسه‌ساز در سطح کشور را در دهه ۷۰ بنیان نهاد و امروز خیران زیادی در سراسر کشور در امر مدرسه‌سازی مشارکت دارند.

وی افزود: برخی شهرستان‌های خراسان رضوی همچون گناباد و نیشابور دارای مجمع خیرین مدرسه‌ساز بوده که برای مدیریت و مشارکت خیرین در این زمینه دیگر شهرستان‌های استان نیز می‌توانند این مجمع را تشکیل دهند.

خدابنده میانگین سرانه آموزشی استان خراسان رضوی را معادل ۴.۲ متر مربع برشمرد و ضمن تاکید بر این نکته که این میزان در مقایسه با میانگین کشوری یک متر مربع کمتر است، گفت:  در سند تحول بنیادین سرانه آموزشی ۸.۳ متر مربع تعریف‌ شده که با جمعیت یک‌ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دانش‌آموز این استان باید بیش از پنج میلیون متر مربع فضا ایجاد شود تا به این آمار دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: افزایش سرانه مدارس کار ساده‌ای نبوده زیرا هم‌زمان با ساخت‌ و ساز واحدهای آموزشی از گردونه خارج می‌شوند اما با تمام مشکلات در ابتدای سال تحصیلی جاری ۱۰۳۵ کلاس درس در قالب ۲۷۶ پروژه توسط اداره کل نوسازی و خیران در این استان تحویل‌ شده است.

مدیر کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر لزوم فعالیت بیشتر در حوزه ساخت و ساز برای ایجاد عدالت آموزشی تصریح کرد: ایجاد این عدالت اولویت نظام بوده و پذیرفته نیست دانش‌آموزی به دلیل نبود معلم، کلاس، مدرسه و... ترک تحصیل کند بنابراین آموزش‌ و پرورش تمام همت خود را برای رفع کمبودها و کسری‌ها به کار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر ۴۳.۲ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان خراسان رضوی در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند، توسعه متوازن به‌ ویژه در رشته‌های شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش یکی دیگر از اقداماتی است که باید مورد توجه بیشترقرار گیرد.

خدابنده تاکید کرد: برای سال جاری حدود ۲۳ میلیارد تومان به‌ منظور تهیه تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌های استان اختصاص پیدا کرده است تا دانش‌آموزان این مدارس آموزش‌های لازم را پیش از ورود به بازار کار ببینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.