احمد معظمی گفت: سریال سرجوخه در فضای ساختاری و محتواییش نو آوری دارد. این موازی بودن قصه ها و شخصیت هایی که در این کار به آن پرداخته شده است تقریبا در تلویزیون بی نظیر است و ما سعی کرده ایم که فضای نویی را برای این سریال تعریف کنیم و شاید همین قضایا باعث شده است که این مجموعه بتواند با سه قسمت، بیننده خودش را پیدا کند و مورد توجه قرار بگیرد.

قسمت امشب «سرجوخه » شوکه کننده است

مخاطبان تلویزیون این شب ها بیننده سریال سرجوخه به کارگردانی احمد معظمی هستند. سریالی اجتماعی جاسوسی در قالبی نو و سر و شکلی متفاوت.

احمد معظمی که پیش از ساخت «سرجوخه» سریال های ترورخاموش، خانه امن، سارق روح و ...را هم نیز در کارنامه کاری اش با همین مضمون دارد این بار اما به سراغ موضوعی اجتماعی در چارچوبی جاسوسی امنیتی رفته است.

سریال سرجوخه با روایت دو قصه موازی، به زندگی دو شخصیت غلامرضا (حمید رضا محمدی) و کیان (سامان صفاری) که از دو طبقه اجتماعی مختلف با انگیزه‌ها و کشمکش‌های متفاوت هستند می‌پردازد که هر دو در راه رسیدن به عشق موانع و اتفاقات زیادی سر راه‌شان قرار می‌گیرد که روند رسیدن را کندتر و جذابیت قصه را بیشتر می‌کند.

این سریال در بیش از ۳۰ قسمت بر اساس متنی از حسین امیرجهانی این شب ها مهمان مخاطبان شبکه سه سیما است. به این انگیزه با احمد معظمی گفتگوی کوتاهی ترتیب داده ایم که می خوانید:

سریال سر جوخه شروع خیلی خوبی داشت و توانست در همین چند قسمت مخاطبش را پیدا کند.

ژانر جاسوسی همیشه مورد توجه مردم بوده است . درواقع من ژانر جاسوسی را از سال ۱۳۹۶با پخش سریال سارق روح در میان مخاطبان تلویزیون جا انداختم. سرجوخه موضوعی اجتماعی دارد که به معضلاتی که ما به ازای بیرونی دارد و همه ما در جریان آن هستیم می پردازد.

 چرا این سریال توانست در این مدت چند شب اینقدر مورد توجه مخاطب قرار بگیرد؟

 تحقیق و نگارش فیلمنامه این سریال در مدت بسیار زیادی انجام شده است و همه سعی من این بوده که نسبت به آثار قبلی خودم متفاوت تر باشد به شکلی که در این ژانر به تکرار نیفتم. در واقع همانطور که می بینید سریال سرجوخه در فضای ساختاری و محتواییش نو آوری دارد. این موازی بودن قصه ها و شخصیت هایی که در این کار به آن پرداخته شده است تقریبا در تلویزیون بی نظیر است و ما سعی کرده ایم که فضای نویی را برای این سریال تعریف کنیم و شاید همین قضایا باعث شده است که این مجموعه بتواند با سه قسمت، بیننده خودش را پیدا کند و مورد توجه قرار بگیرد.

دقیقا همین است. متاسفانه برخی از سریال ها حتی در قسمت های دهم، یازدهم هم نمی توانند مخاطبشان را پیدا کنند. همین حالا خیلی از کسانی که می گویند ما سال ها تلویزیون نمی بینیم بیننده این سریال هستند.

بله. و همه اتفاق ها به قصه کار بر می گردد. وقتی قصه درست تعریف و مهندسی شود حتما این اتفاق برایش می افتد. وقتی تهیه کننده هوشمند باشد و تیم خوبی را انتخاب کند نتیجه اش همین می شود که می بینید.

با این حساب مخاطب باید منتظر داستان جذاب تری در قسمتهای آتی باشد.

دقیقا همین است. به نظر خود من هم هنوز قصه شروع نشده است. قسمت پنجم که قرار است امشب پخش شود یکی از بهترین رزومه کاری های خودم است. قسمت امشب مطمئنا مخاطب را غافلگیر می کند. خیلی شوکه کننده است. من این نوید را به مخاطبان این سریال می دهم که در طول سریال با چندین اتفاق غافلگیر کننده دیگر هم مواجه خواهند شد.

 این شوکی که از آن یاد می کنید معمولا با حضور بازیگران چهره در هر سریال می افتد. ویژگی که سرجوخه از آن محروم است.

شاید یکی از مواردی که می شود به عنوان دلیل موفقیت پخش این چند قسمت سریال از آن یاد کرد اعتماد به یکسری چهره های جوان بازیگری است. متاسفانه سریال های تلویزیونی ما پر شده است از یکسری چهره های کلیشه ای و تکراری. ولی ما در این سریال قرار است چند بازیگر خوب را به سینما و تلویزیون معرفی کنیم. کسانی که قبلا هم فعالیت داشته اند ولی به اندازه این کار دیده نشده اند. تک تک این بازیگران همین حالا با سه قسمت پخش سریال سرجوخه پیشنهاد گل یک رسانه را دارند. کاش این اتفاق توسط خیلی از پروژه ها می افتاد و همکاران من می آمدند و یکسری بازیگر خوش آتیه را به تلویزیون تزریق می کردند.

آیا سرجوخه همانطور که شروع خوبی داشت پایان خوبی هم خواهد داشت؟

مطمئنا پایان شوکه کننده ای خواهد داشت.

چرا اکثر سریال های تلویزیون پایان بندی خوبی ندارند؟

متاسفانه این مشکل همیشه سریال های تلویزیونی بوده است ولی من از همین جا این قول را میدهم که سرجوخه از این قاعده مستثنی است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.