رییس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی گفت: در اجرای طرح "نذر امام رضا" (ع) ۹ تن از مادران بدهکار نیازمند، که به دلیل محکومیت مالی در استان‌های مختلف دربند بودند، با همت خادمان حرم رضوی و مشارکت خیران از زندان آزاد شدند.

خادمان رضوی ۹ بانوی بدهکار زندانی را آزاد کردند

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه دژبرد افزود: این بانوان که از زندان های خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، یزد و خراسان شمالی آزاد شده اند، به همراه خانواده خود برای یک سفر زیارتی سه روزه به مشهدالرضا(ع) دعوت می‌شوند تا ضمن تجدیدعهد با حضرت رضا(ع)، با حس و حالی معنوی به خانه و زندگی خود بازگردند.

وی ادامه داد: حمایت از این بانوان به همین‌جا ختم نمی‌شود و کانون‌های خدمت رضوی بانوان و خانواده نیز تا یک سال ارتباط با این خانواده‌ها را حفظ خواهند کرد و برای شناسایی و حل مشکلات زندگی آن‌ها، در کنارشان خواهند بود.

رییس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی به انجام دقیق پایش پرونده‌های این محکومان اشاره کرد و گفت: اکثر بانوان زندانی در کشورمان، نه به خاطر بزهکاری و ارتکاب به جرائم، بلکه به دلیل عدم آگاهی و غفلت نسبت به پیچیدگی‌ فعالیت در حوزه اجتماعی دچار مشکل شده و حالا پشت میله‌های زندان هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح «نذر امام رضا» برای آزادی این بانوان افزود: نگاه و رویکرد بنیاد کرامت رضوی در اجرای این طرح، بیش از آنکه جذب کمک‌های نقدی باشد، جلب رضایت از شاکیان و همراه کردن نهادها و دستگاه‌های مرتبط در این کار، به برکت نام حضرت رضا(ع) بوده است.

دژبرد ادامه داد: حدود سه درصد از کل زندانیان کشور بانوان هستند و اگرچه این رقم، نسبت به آمار جهانی بسیار پایین‌ است، اما با توجه به فرهنگ و سبک زندگی ما و جایگاه زن و مادر در خانواده‌ها، وجود حتی یک مادر در زندان، ناراحت کننده است.

وی گفت: باید توجه داشت که نقش مادر در کانون خانواده، کلیدی است و فقدان او سبب بروز ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌های دیگری برای خانواده و حتی جامعه خواهد شد.

رییس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با نهادها و مؤسسات خیریه برای تسریع و تقویت این حرکت، افزود: طی تفاهم‌نامه‌ با ستاد دیه مقرر شد به میزان جلب مشارکت‌های مردمی و جذب نذور و کمک‌های خیران، ستاد دیه نیز به همان میزان به گسترش این طرح کمک کند.

وی ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته با ستاد دیه، پویش «نذر امام» تا پایان سال جاری برای کمک به آزادی تعداد بیشتری از زنان معسر زندانی ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.