این روزها برخی چهره‌ها نه‌ تنها از افتخارآفرینی نیروهای مسلح کشور در بازپس‌گیری نفت کشور و شکست دادن ناوشکن‌های آمریکایی که به حمایت از سارق برخاسته بودند، خوشحال نشده‌اند بلکه ناراحتی خود را از مقابله با دشمن متجاوز ابراز کرده‌اند.

 ناراحتی از تنبیه دزد نفت کشور/ نسخه جدید آمریکادوستی برخی اصلاح‌طلبان

به گزارش قدس آنلاین، می‌توان قرائتی متفاوت از نگاه حاکمیت به مسائل کشور داشت و آن را ابراز کرد. حتی می‌توان در سیاست خارجی و نحوه تعامل با دشمن، نظر متفاوتی را مطرح کرد و حول آن بحث و تبادل نظر کرد، امّا با این وجود، در وقت پیروزی ملّی و کسب افتخار بین‌المللی کشور، خوشحال بود و با مردم جشن گرفت.

ممکن است در داخل یک خانواده، اختلاف یا کدورتی بین تعدادی از اعضا وجود داشته باشد، با این حال به‌هنگام دست‌درازی دزد، همه کدورت‌ها کنار رفته و در مقابله با تجاوز دشمن، متحد شد. نمی‌شود از تنبیه دزد و بیرون راندن آن، ناراحت بود و به‌جای دفاع از خانواده، برای متجاوز دلسوزی کرد!

امّا این روزها برخی چهره‌های وابسته به جریان غربگرای کشور، روش دوم را در پیش گرفته‌اند و نه‌تنها از افتخارآفرینی نیروهای مسلّح کشور در باز پس گیری نفت کشور و شکست دادن ناوشکن‌های آمریکایی که به حمایت از سارق برخاسته بودند، خوشحال نشده‌اند، بلکه با نیش و کنایه و خفیف شمردن دلاورمردی حافظان امنیت کشور، ناراحتی خود را از مقابله با دشمن متجاوز ابراز کرده‌اند.

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب که پیشتر، اهمیت دستاوردهای هسته‌ای کشور را نادیده گرفته بود و حاضر به پاگذاشتن بر پرچم رژیم غاصب صهیونیستی نشده بود، اقدام نیروهای سپاه در مقابله با دزدی دریایی آمریکایی‌ها را زیر سؤال برد و آن را در مقابل مشکلات معیشتی قرار داد؛ مشکلاتی که ماحصل هشت سال ناکارآمدی دولت متحد آنان است. 

توییت زیباکلام در این باره البته با واکنش قابل تأمل یکی از کاربران فضای مجازی مواجه شد.

عبدالله رمضان‌زاده دیگر چهره اصلاح‌طلبی است که تحقیر ارتش متجاوز آمریکا از سوی نیروهای سپاه را تحمل نکرده است! سخنگوی دولت اصلاحات با توییت جمله «هیاهو برای هیچ» نشان داده است که او و برخی دیگر از هم‌کیشان خود در جناح اصلاحات هنوز به درک درستی از مفاهیمی چون منافع ملّی، امنیت ملّی و غرور ملّی نرسیده‌اند.

دیگر مقام دولت اصلاحات یعنی مصطفی تاجزاده نیز طبق معمول از قافله عقب نمانده است و به‌جای متجاوز قلمداد کردن آمریکایی‌ها، جنگ‌طلب بودن سپاه را القا کرده است!

عباس عبدی نیز از طرفی سعی کرده با گره زدن موضوع تنبیه سارق نفت کشور و حامیان آمریکایی‌اش به مذاکرات هسته‌ای، اذهان را از این حماسه ملّی منحرف کند و از طرفی دیگر اصل این موضوع را زیر سؤال ببرد.

اصلاح‌طلبانی که سال‌هاست به دنبال تبرئه آمریکا و کدخدانمایی از آن هستند، با اینکه در دولت روحانی، همه رشته‌هایشان پنبه شد و بدعهدی، خباثت و ایران‌ستیزی آمریکا برای افکار عمومی روشن شد، به‌جای درس گرفتن از این موضوع و دریافت پیام انتخابات ۲۸ خرداد که «نه به غربگرایی» بود، شیفتگی خود را به این کشور افزایش داده‌اند و کار آن‌ها به جایی کشیده شده که دستاوردهای واضح حافظان امنیت کشور را نیز به سخره یا نادیده می‌گیرند.

جریان غربگرای کشور پیشتر نیز در مقاطع مختلف نشان داده بود که گاهی حتی از درک مفاهیمی چون غیرت، شرف نیز نیز عاجز است.


هفته نامه اصلاح‌طلب صدا، تحقیر رئیس‌جمهور صربستان در مقابل ترامپ را، عقلانیت سیاسی و حرکتی در راستای منافع ملّی کشور صربستان نامیده بود!

برای نمونه هفته‌نامه اصلاح‌طلب صدا که با چهره‌هایی چون تاج‌زاده، زیباکلام، رمضان‌زاده و حجاریان قرابت گفتمانی دارد در واکنش به تحقیر رئیس‌جمهور صربستان در مقابل ترامپ نوشته بود: «فرض کنیم سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی یک برده در مقابل همتای آمریکایی خود نشسته است؛ اگر منافع صربستان چنین اقتضایی کند، باید اقدام رییس‌جمهور این کشور را تمسخر کرد یا باید آن را عقلانیتی سیاسی خواند؟! حالا رئیس جمهور آمریکا (برای انتخابات) عکس دلخواهش را گرفته در مقابل رئیس جمهور صربستان هم به آنچه منافع کشورش دست یافته است. آیا این دستاورد برای ووچیچ در مقام یک سیاستمدار است؟ باید بلند میشد و برسر ترامپ عربده میکشید یا به صورتش تف می انداخت یا حداقل جلسه مذاکره را ترک میکرد؟»

البته اصلاح‌طلبان در کمرنگ و بی‌اهمیت جلوه دادن اقتدار نیروهای مسلّح کشور تنها نمانده‌اند و رسانه‌های بیگانه نیز به بایکوت خبری پیروزی نیروی دریایی سپاه در مقابل ارتش متجاوز آمریکا پرداخته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.