۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 776762

در حالی که نرخ مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در آلمان امروز ( جمعه) هم رکورد تازه‌ای را از آغاز شیوع این بیماری ثبت کرده است، مقام‌های بهداشتی تشدید محدودیت ها را ضروری دانسته‌اند.

اوج‌گیری مجدد کرونا در آلمان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، به دلیل شمار روزافزون آمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان، "لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان از شهروندان آلمانی خواست ارتباطات خود را محدود کنند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان تاکید کرد که در برخی شهرستان‌ها به قدری موارد ابتلای جدید به کرونا افزایش پیدا کرده که کلینیک‌ها و به ویژه بخش های مراقبت‌های ویژه به مرزهای ظرفیت مجاز پذیرش خود رسیده‌اند. وی افزود: موج چهارم کرونا با تمام قدرت به ما ضربه می‌زند.

وی از شهروندان خواست ارتباطات خود را کاهش دهند و در صورت بروز علائم سرماخوردگی حتما تست کرونا بدهند.

وی همچنین تاکید کرد که باید شمار افردی که در تجمعات و مراسمات شرکت می‌کنند کاهش یابد و ممنوعیت‌هایی برای این منظور در دستور کار قرار گیرد.

وی از شهروندان خواست تا جایی می‌توانند از حضور در جشن‌های پایان سال خودداری کنند.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم از شهروندان خواست شرایط را جدی بگیرند و هشدار داد که اگر این طور نباشد شاخص مبتلایان جدید هر دو هفته دو برابر می‌شود. وی شرایط کرونایی را بخصوص در کلینیک‌های ایالت‌های زاکسن، تورینگن و بایرن جدی ارزیابی کرده و گفت: باید همه اقدامات لازم برای شکست این پویایی انجام شود و در غیر این صورت دسامبری تلخ در انتظار کل کشور خواهد بود.

وزیر بهداشت آلمان هم از همه شهروندان خواست به واکسیناسیون روی آورند.

شاخص مبتلایان جدید در عرض یک هفته و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در روز جمعه برای پنجمین روز متوالی رکوردی جدید در این کشور را ثبت کرده و بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز به ۲۶۳.۷ نفر رسید. این در حالی است که این عدد روز گذشته ۲۴۹.۱ ، حدود یک هفته پیش ۱۶۹.۹ و حدود یک ماه پیش ۶۵.۸ بود.

نهادهای بهداشتی در آلمان از ابتلای ۴۸۶۴۰ مورد جدید دیگرابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.