مدیر انجمن کلیوی استان زنجان گفت: کمک های مردمی به انجمن کلیوی توان مقابله با تورم را ندارد.

وعده های شیرین مدیران برای کمک به بیماران  کلیوی عملیاتی نمی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد رضا طهماسبی در نشست خبری با بیان اینکه هزینه آزمایش‌ها و دارو نسبت به گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است و بیماران دیالیزی توان پرداخت ندارند گفت: ۲۰۰۰پ رونده در انجمن به ثبت رسیده است که خوشبختانه ۱۶۰۰ نفر به چرخه دیالیز وارد نشده‌اند.

طهماسبی افزود: ۴۰۰ بیمار در دو مرکز تحت درمان هستند که ۵۰ درصد آنها نیاز به پیوند کلیه دارند.

وی با اذعان به اینکه در این مرکز کلیه خدمات کلینیک، آزمایشگاه، داروخانه و دندان پزشکی و برنامه‌های تحقیقاتی به مراجعین ارائه می‌شود، ادامه داد: ۳۰ تخت به ۱۸۰ بیمار ارائه خدمات می‌دهد.

طهماسبی از امکان بیتوته بیماران و روستاییان در این مرکز خبر داد و افزود: ۱۰ سوئیت تکمیل شده و در اختیار بیماران قرار دارد.

این مسئول با اشاره به کمبود و گرانی داروهای خارجی و همه‌گیری بیماری کرونا خاطر نشان کرد: متأسفانه امسال فوتی بیماران کلیوی بیشتر از گذشته بود و بیماران کلیوی در مخاطره جدی قرار داشتند

طهماسبی با اذعان به اینکه پزشک دندان پزشکی نیاز فوری ماست خاطر نشان کرد: راه اندازی بخش‌های سنگ شکن و رادیولوژی و راه اندازی باشگاه ورزشی از جمله بخش‌های مورد نیاز انجمن است که حمایت خیرین را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه خیرین تاکنون کمک‌های زیادی به انجمن و بیماران داشتند افزود: متأسفانه مدیران دولتی تنها با وعده و عید شیرین بسنده کرده‌اند و در عمل هیچ یک از مدیران دولتی با وجود ظرفیت‌های فراوان کمکی به بیماران کلیوی نداشته‌اند.

مدیر انجمن کلیوی با اشاره به اینکه مصرف آب و برق انجمن به جهت استفاده دستگاه‌های دیالیز بسیار بالاست و گفت: از مسئولین امر تغییر هزینه آبونمان از خدماتی به درمانی را درخواست داده‌ایم که متأسفانه بی توجهی کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.