مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی مورد نیاز بیماران در این استان رو به کاهش گذاشته است به طوری که هم‌اینک خراسان رضوی از این جهت در وضعیت هشدار قرار دارد.

وضعیت ذخایر خونی خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمید رضا اسلامی  افزود: سرمای هوا و احساس خطر از ابتلای به بیماری کووید ۱۹  در حال حاضر مراجعه به پایگاههای اهدای خون در خراسان رضوی را کاهش داده است از این رو از اهدا کنندگان تقاضا می شود در شرایط کنونی به یاری بیماران نیازمند خون بیایند.

وی ادامه داد: امسال تاکنون ۱۲۲ هزار و ۶۶ داوطلب اهدای خون به پایگاههای اهدای خون استان خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند که ۹۲ هزار و ۳۸۶ نفر از آنان شرایط لازم را داشته و موفق به اهدای خون شده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۵۲ هزار نفر اهدای کننده مستمر بوده یعنی چند بار در سال خون را اهدا کرده‌اند و بقیه برای نخستین بار خون داده و یا سابقه اهدای خون داشته‌اند.

اسلامی افزود: اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه اهدای خون به ۶۲ بیمارستان استان خراسان رضوی را بر عهده دارد و این در حالی است که با مشکلات عدیده‌ای از جمله کمبود اعتبارات و کمبود پرسنل مواجه است.

خراسان رضوی پس از استانهای تهران و شیراز سومین تولید کننده خون کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.