در هفته‌ای که گذشت اکران سه فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی، «حکم تجدید نظر» به کارگردانی محمد امین کریمی و «آپاچی» ساخته آرش معیریان از ۲۶ آبان ماه آغاز شد.

تنور گیشه با فیلم‌های جدید گرم می‌شود

این در حالی است که فیلم‌های جدیدی که در دو هفته گذشته وارد چرخه اکران شدند بیش از ۷۲ هزار نفر مخاطب داشتند.

«گشت ۳» پیشتاز گیشه

فیلم کمدی «گشت ارشاد ۳» که قرار بود همزمان با «قهرمان» به نمایش درآید، از چهارشنبه گذشته بالاخره راهی اکران شد. براساس اطلاعات سامانه سمفا، این فیلم در سه روز نخست نمایش خود با استقبال بسیاری روبه‌رو شد. «گشت ۳» با در اختیار داشتن

۲۴۰ سالن و بیش از ۷۰ هزار مخاطب توانست فروش نزدیک به ۲ میلیارد تومان را در سه روز ثبت کند. همچنین «آپاچی» ساخته آرش معیریان، دیگر فیلم کمدی که همزمان با «گشت ۳» روانه اکران شده نیز با بیش از هزار و ۵۰۰ مخاطب در ۸۳ سالن ۳۵ میلیون تومان فروخته است.

«حکم تجدیدنظر» به کارگردانی محمدامین کریم‌پور نیز با بیش از ۲ هزار مخاطب در ۴۶ سالن فروش خود را در سه روز ابتدایی به ۶۰ میلیون تومان رسانده است.

نگاهی به آمار فروش فیلم‌های اخیر

اما فیلم «منصور» که با نگاهی به زندگی شهید ستاری ساخته شده و از ۱۹ آبان نمایش خود را در سینماهای کشور آغاز کرده نیز در هفته‌ای که گذشت با بیش از ۲۲ هزار مخاطب در ۱۹۷ سالن، ۴۹۰ میلیون تومان فروخته و فروش کلی فیلم را به ۶۰۰ میلیون و ۱۲۵ هزارتومان رسانده است.

«تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف که از هفته دوم آبان ماه اکران شده نیز در هفته گذشته با در اختیار داشتن بیش از هزار و ۵۰۰ مخاطب در ۴۲ سالن نزدیک به ۳۴ میلیون تومان فروش داشته که توانست درمجموع رقم ۷۸ میلیون تومان را ثبت کند. اما فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی که از ۵ آبان وارد چرخه اکران شد، با بیش از ۶۱هزار مخاطب و با در اختیار داشتن ۳۶۰ سالن سینما در هفته گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش را ثبت کرد و رقم کلی فروش فیلم را به ۶ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومان رساند. فیلم سینمایی «پوست» ساخته برادران ارک هم که از ۲۱ مهرماه به نمایش درآمده در هفته‌ای که گذشت ۸۰ میلیون فروش داشته و رقم کلی ۶۸۰ میلیون تومان را ثبت کرده است.

«درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان نیز با ۶ هزار مخاطب در هفته گذشته ۱۴۲ میلیون بلیت فروخت و مجموع فروش فیلم را به ۳ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان رساند.

آیا رکورد «دینامیت» شکسته می‌شود؟

اما فیلم سینمایی «دینامیت» که از اوایل تابستان اکران شده همچنان به فروش خوب خود ادامه می‌دهد و در هفته گذشته میزبان بیش از ۸۲ هزار نفر بوده است و یک میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان فروش داشته و رقم کلی فروش را به ۲۳ میلیارد تومان رسانده است. تا این لحظه «دینامیت» پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۰ است اما باید دید «گشت ارشاد ۳» نیز که در سه روز میلیاردی شده آیا می‌تواند رقیب سرسختی برای این فیلم باشد یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.