مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت که تاکنون بیش از ۲۰۰ فرزند زاده شده از مادر ایرانی اهل این استان و پدر خارجی موفق به دریافت شناسنامه و تابعیت جمهوری اسلامی ایران شدند.

۲۰۰ فرزند با مادر ایرانی در گلستان تابعیت جمهوری اسلامی دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر میرزایی اظهار دشت: ۶ هزار فرزند با مادر ایرانی و پدر خارجی در گلستان برای اخذ تابعیت و شهروندی جمهوری اسلامی ایران نام‌نویسی کردند که پایش و بررسی درخواست و احراز هویت متقاضیان در حال انجام است و در صورت مغایر نبودن با قوانین جمهوری اسلامی به آنان تابعیت ایرانی داده می‌شود.

معاون اول رییس‌جمهوری ۱۳ خرداد سال گذشته آیین‌نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات و امورخارجه و معاونت حقوقی رییس‌جمهوری ابلاغ کرد و بعد از آن هیات وزیران در اجرای قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، آیین‌نامه اجرایی نحوه اعطای تابعیت به افراد مشمول این قانون را تصویب کرد.

براساس این آیین‌نامه، هر زن ایرانی که با مرد غیرایرانی ازدواج کرده و در نتیجه این ازدواج، دارای فرزند زیر ۱۸ سال باشد و هر فردی که از مادر ایرانی و پدر غیرایرانی متولد شده و بیش از ۱۸ سال تمام داشته باشد می‌تواند متقاضی اعطای تابعیت برای فرزندش باشد.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان همچنین گفت:‌ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی به صورت مجاز در استان اقامت دارند که این افراد بر اساس هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی گلستان با مراجعه به ۲ دفتر کفالت در گرگان و یک دفتر کفالت در گنبدکاووس و دریافت معرفی نامه با حضور در مراکز واکسیناسیون تعیین شده می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

میرزایی افزود: هیج منعی برای انجام واکسیناسیون اتباع خارجی مجاز ساکن در گلستان وجود ندارد.

وی گفت: کمیساریای عالی سازمان ملل امسال چهار میلیارد ریال برای تجهیز پایگاه بهداشتی محله مدرسی گنبدکاووس و ۹۶۰ میلیون ریال برای تهیه اقلام دارویی و بهداشتی خانه‌های بهداشت گلستان اهدا کرد.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان با اشاره به تحصیل ۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان، اظهارداشت: با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد ۲ مدرسه اتباع خارجه در گرگان و یک مدرسه و یک پایگاه بهداشتی در گنبدکاووس ساخته شده است.

میرزایی افزود: همچنین با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای گلستان، اتباع خارجی می‌توانند برای حرفه آموزی در رشته‌های مختلف در آموزشگاه‌های دولتی فنی و حرفه‌ای نام نویسی کنند که در این راستا سه کارگاه خیاطی مجاز ویژه اتباع خارجه در گرگان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: از طریق مجامع و نهادهای غیر دولتی داخل و خارج از کشور در دوران کرونا، ۲ هزار بسته معیشتی،  ۳۵۰ عدد بن کارت به مبلغ ۹۶۰ میلیون ریال و ۵۰۰ بسته بهداشتی میان اتباع خارجی ساکن در گنبدکاووس و گرگان توزیع شد.

 بیشترین جمعیت اتباع خارجی مقیم گلستان را افغانستانی‌ها تشکیل می‌دهند که به طور عمده در شهرهای گرگان و گنبد ساکن هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.