۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 779248

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از زمستانی آرام و بدون کمبود گاز امسال در کشور خبر داد.

زمستانی بدون کمبود گاز در کشور

به گزارش قدس آنلاین، سید جلال نورموسوی سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در ساری گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در فصل سرمای پیش رو با محدود کردن بخشی از صنایع و نیروگاه‌ها، کمبود گازی در کار نخواهد بود و زمستان را با آرامش پشت سر خواهند گذاشت.

او با بیان اینکه با رسیدن فصل سرما مصرف از در بخش خانگی سیر صعودی داشته است، افزود: مدیران استانی می‌بایست با ایجاد محدودیت‌های مورد نظر مطابق با مصوبات شرکت ملی گاز و شورای امنیت ملی، مدیریت مصرف را به کار ببندند.

نورموسوی گفت: تقاضای ما از مردم این است که گاز را بهینه مصرف کنند و با بعضی اقدامات ساده مصرف خود را به شکلی مدیریت کنند تا هم هزینه آن‌ها کاهش یابد و هم در مدیریت گازرسانی کمک کرده باشند.

او با بیان اینکه هیات دولت اخیرا تعرفه جدید مصرف را به شزکت ملی گاز ابلاغ کرد، افزود: در مصرف متعارف که شامل سه پله اول مشترکین است افزایش قیمتی اعمال نخواهد شد و برای افرادی که در این سه پله زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی و یا بهزیستی باشند، هم مصرف گاز رایگان است.
نورموسوی گفت: از پله چهارم حدود ۴۰ درصد به مبلغ بهای گاز اضافه می‌شود و تا پله دوازدهم قیمت مصرفی به حدود دو هزار تومان می‌رسد که این مبلغ در قیاس با قیمت ۴۸۳ تومان قبلی افزایش ۳۰۰ درصدی دارد.

او افزود: همه مشترکانی که با تدبیر اتخاذ شده مصرف خود را پایین بیاوردند، به ازای هر درصد کاهش شرکت ملی گاز پاداشی ۳ برابری برای آن‌ها در نظر می‌گیرد.

نورموسوی پیرامون توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها، گفت: از آنجاییکه توسعه گازرسانی بعد از شهرها و روستاها به مناطق دوردست، صعب العبور و محروم رسیده، با دستور وزیر نیرو سرانه به ۴۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا بخش بزرگی از این مناطق با این اصلاحیه از گاز بهره‌مند شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.