شهردار مشهد در مهلت ۶ ماهه به سازمان پارک ها فضای سبز شهرداری خواستار رسیدگی به وضعیت زیباسازی مشهد شد و گفت: اگر این اتفاق رخ ندهد سازمانی با عنوان زیباسازی فضای شهری را به صورت مجزا تشکیل خواهم داد.

 مهلت ۶ ماهه شهردار مشهد به سازمان پارک ها برای زیباسازی شهر

به گزارش قدس آنلاین، «سید عبدالله ارجائی» در مراسم آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد و شهردار منطقه ۹ افزود: با توجه به اینکه هزینه سفرها بسیار افزایش یافته است و دیگر مردم توان رفتن به تفرجگاه های خارج از شهر را ندارند؛ لذا باید پارک‌ها تبدیل به مرکز تفرج و گردهمایی های اجتماعی شود تا مردم بتوانند نشاط و تفریح سالم را در آن تجربه کنند.

وی با انتقاد از درآمدزا نبودن پارک های مهم گفت: از مسوولان می خواهم تا پارک های بزرگ را خودکفا کنید؛ از هر سانتی متر پارک کوهستگی می توان درآمد کسب کرد و حتی با درآمد آن شهر را اداره کرد؛ نباید این پارک‌ها از شهرداری بودجه دریافت کنند؛ برای این مساله یا ساختار را تقویت کنید و یا از مشاوران اقتصادی کمک بگیرید.

ارجائی با اشاره به فضای بانوان در پارک‌ها افزود: باید در تمامی پارک های بالای پنج هکتار فضای بانوان درست شود. برای ساخت این پارک‌ها نیز دقت کنید تا هیچ ساختمانی به آن مشرف نباشد و از نیروی خدمات آقا نیز استفاده نشود.

شهردار مشهد با اشاره به ضرورت افزایش فضای سبز در پارک ها خاطرنشان کرد: چند سال است در پل های احداثی نیز فضای سبز نیز در نظر گرفته می شود که نه تنها موجب حل مشکل ترافیک می شود بلکه به زیبایی شهر نیز کمک می کند.

ارجائی ضرورت لزوم مدیریت آب را نیز یادآور شد و افزود: برای این موضوع به کاشت گونه های گیاهی مختص شهر مشهد دقت کنید و از پساب استفاده کنید.

درخواست از مدیران برای افزایش تعداد پارک های خطی و محلی

وی همچنین با اشاره به کم شدن زمان تفریح مردم، ضمن درخواست از مدیران برای افزایش تعداد پارک های خطی و محلی برای کمک به زیبایی فضای شهری، بیان کرد: برای ساخت پارک های محلی، به صرفه آن فکر نکنید زیرا شیب خدمت باید به سمت مردم باشد.

ارجائی خاطرنشان کرد: میزان خدمات پارک‌ها به مردم بسیار ضعیف است. نباید معلولین و سالمندان برای تردد در پارک‌ها مشکل داشته باشند و پارک‌ها باید برای آحاد مردم آماده باشد.

شهردار مشهد با تاکید بر توسعه عدالت محور فضای سبز در تمام شهر مشهد گفت: باید تمامی مناطق به صورت یکسان دارای فضای سبز باشند و خدمات یکپارچه تقسیم شده باشد.

وی همچنین به ضرورت توسعه پارک های موضوعی پرداخت و افزود: به جای ساخت فرهنگسرا در پارک ها، بهتر است پارک های موضوعی را گسترش دهید؛ امروزه پارک ملت و پایانه امام رضا بزرگترین فرهنگسرا است؛ در این دو مکان که مردم حضور دارند کار فرهنگی انجام دهید.

شهردار مشهد در ادامه گفت: چرا باید قطعه نام آوران و گلزار شهدای ما در آرامستان‌ها باشد؟ سردیس های آنان را در پارک‌ها بگذارید تا مردم ضمن استفاده از فضای سبز با شهدا نیز آشنا شوند.

وی اهتمام ویژه به زیباسازی فضای شهر را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باید ۵۰ درصد وقتتان را برای زیباسازی شهر بگذارید؛ ۶ ماه به شما مهلت می‌دهم تا شهر را زیبا کنید و پس از مدت تعیین شده اگر این اتفاق رخ ندهد سازمانی با عنوان زیباسازی فضای شهری را به صورت مجزا تشکیل خواهم داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.