رئیس موزه ملی ملک گفت: در نمایشگاه "گنجینه‌های مشرق زمین" مجموعا ۱۰۰ اثر که متعلق به گنجینه‌های موزه ملی ملک، موزه هنرهای معاصر اصفهان، موزه رضا عباسی و کاخ موزه چهل‌ستون است، به نمایش گذاشته شده است.

آثار نگارگری ایران در نمایشگاه "گنجینه های مشرق زمین" چین

به گزارش قدس آنلاین،رضا دبیری‌نژاد؛ با توجه به برگزاری نمایشگاه "گنجینه‌های مشرق زمین" در شانگهای چین، ضمن بیان توضیحاتی در خصوص لزوم بهره‌برداری لازم از فرصت برگزاری نمایشگاه‌های از این دست برای انجام تبادلات فرهنگی و عرضه و نمایش آثار و محصولات فاخر فرهنگی ایران که در واقع روایتگر تاریخ و تمدن کشورمان است، در مورد جزئیات این نمایشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: برگزاری این نمایشگاه حاصل همکاری موزه ملک با موزه هنرهای معاصر اصفهان است که به دنبال بازدید اعضای موزه شانگهای چین در دو سال گذشته از موزه ملک و انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین موزه ملک، موزه هنرهای معاصر و موزه هنرهای شانگهای، مقرر شد که این نمایشگاه تحت عنوان نمایشگاه "گنجینه های مشرق زمین" در چین برگزار شود.

رئیس موزه ملی ملک با بیان اینکه طبق بخشنامه مؤسسه نمی‌توانیم اصل آثار را خارج کنیم، بیان کرد: بر همین اساس سعی شد آثار منتخب در همان شمایل اصلی خود باز نشر و ارائه گردد.

دبیری‌نژاد ضمن اشاره به اینکه مجموعاً ۱۰۰ اثر موجود در این نمایشگاه متعلق به گنجینه‌های موزه ملی ملک، موزه هنرهای معاصر اصفهان، موزه رضا عباسی و کاخ موزه چهل‌ستون است، تصریح کرد: ۲۰ اثر از مجموعه آثار مورد نمایش در این نمایشگاه به صورت مشخص متعلق به موزه ملک است که شاخص‌ترین آثار مربوط به دوران صفویه و قاجار است، با این وجود نمونه‌هایی نیز از قبل از دوران صفویه را در این نمایشگاه در معرض نمایش عموم قرار داده‌ایم.

وی اظهار کرد: به دنبال آن، برگزارکننده پیشنهاد داده بود که علی‌رغم نمایش و معرفی هنر نگارگری، نسبت این هنر غنی و درهم تنیدگی آن را با سایر هنرهای ایرانی از جمله کاربرد نگارگری در کتاب‌آرایی را نیز ‌ارائه و تفهیم کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.