در هفتاد و هشتمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استانداری تهران، رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان تهران از ابلاغ امروز تزریق دُز سوم واکسن افراد بالای ۴۰ سال خبر داد و گفت: دز سوم بدون توجه به دزهای قبلی از هر نوع می‌تواند باشد.

 احتمال مرگ با سویه اُمیکرون بسیار پایین است

به گزارش قدس آنلاین، در هفتاد و هشتمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا استانداری تهران، نادر توکلی معاون مراقبت و درمان ستاد مبارزه با کرونا استانداری تهران با اشاره به این که میزان ابتلا به کرونا افراد زیر ده سال افزایش داشته است، اظهار کرد: درصد فراوانی بستری شدگان کودکان زیر ده سال در آذر به ۱۴.۷ درصد رسیده است، که بابت کنترل وضع موجود به بیمارستان‌های کودکان رسیدگی میدانی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با وضعیت آفریقای جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: احتمال مرگ در مبتلایان سویه جدید امیکرون پایین‌تر از انواع دیگر کرونا است، همچنین علت بالا بودن فوتی‌ها نسبت به جمعیت در مقایسه با سایر کشورها به علت کمبود تست به خصوص در میان دانش آموزان است.

توکلی گرفتن تست کرونا به صورت هفته‌ای دو بار از دانش آموزان اروپایی را مطرح کرد و ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم برای اقشار حساس جامعه به خصوص دانش آموزان سهمیه تست کرونا در بازه زمانی مشخص تخصیص داده شود، زیرا هر چه قدر تست بیشتری گرفته شود، میزان مرگ و میر مبتلایان کاهش می‌یابد.

علی‌رضا زالی رئیس ستاد کرونا مبارزه با کرونا استان تهران با اشاره به این که تزریق دز سوم بالای ۴۰ سال از امروز به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است، اظهار کرد: افرادی که دز اول واکسن فعال استرازانکا و اسپوتنیک یا واکسن‌های غیرفعال برکت و سینوفارم دریافت کردند، باید در دز دوم همان نوع واکسن را دریافت کنند، اما دز سوم می‌تواند از هر نوع واکسن باشد، اما اگر نوع دز سوم با دز اول و دوم متفاوت باشد، ایمنی بیشتری ایجاد می‌کند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.