تعدادی از فرزندان کارآفرینان برتر به عنوان نسل‌های دوم و سوم بخش تولید خراسان رضوی طی مراسمی با حضور معاون قضایی رییس کل دادگستری و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تجلیل شدند.

نسلهای دوم و سوم تولید در خراسان رضوی تجلیل شدند

به گزارش قدس  آنلاین و به نقل از   شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، مدیرعامل این شرکت در مراسم تجلیل از فرزندان کارآفرینان استان در مشهد گفت: هم اینک نسلهای دوم و سوم از کارآفرینان وارد عرصه مدیریتی حوزه صنعت استان شده و عملا مدیریت واحدهای تولیدی را برعهده گرفته اند و حین کسب تجربه در کنار والدین خود چرخ تولید را می چرخانند، این در حالی است که هنوز چنین اتفاقی در بخشهای دیگر مانند حوزه ارتباطات و مخابرات رخ نداده است.

علی بهرامی زاده بیان کرد: بنا به پیشنهاد معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی مقرر شد طی برگزاری مراسم مختلف در شهرستانهای استان از کارآفرینان و فرزندان آنان که در شرایط سخت تحریم های ظالمانه و تنگناهای اقتصادی، مدیریت کسب و کارها را برعهده گرفته اند، قدردانی شود که نشست امروز نخستین اقدام در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با استمداد طلبیدن از کارآفرینان برای ارتقای سطح تولید استان گفت: حضور واحدهای دانش بنیان در شهرکهای صنعتی به دانش افزایی در سطح واحدهای صنعتی کمک می کند اما در راستای دانش بنیان شدن واحدهای موجود نیازمند همیاری کارآفرینان هستیم.

بهرامی زاده افزود: یکی از راهبردهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران طی ۶ ماه گذشته استقرار واحدهای دانش بنیان در سطح شهرکهای صنعتی بوده که در این راستا تاکنون ۵.۵ هکتار از اراضی شهرکهای استان به واحدهای دانش بنیان واگذار شده است.

وی بیان کرد: شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی تفاهم نامه های را با پارک علم و فناوری و دانشگاه های مطرح استان امضا کرده تا از توان علمی آنها در جهت سوق دادن واحدهای صنعتی موجود در شهرکها و نواحی صنعتی به سمت دانش بنیان شدن بهره گرفته شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی عدم استقرار کامل دولت الکترونیک در فرآیندهای اجرایی شهرکهای صنعتی را یکی از مشکلات این بخش دانست و گفت: هم اینک اغلب فرآیندهای اجرایی در بخش صنعت سنتی است و مدیریت دانش در فرآیندهای اجرایی حاکم نمی باشد، در این راستا قرار است با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پنجره واحدی برای مستندسازی فرآیندها و روشهای اجرایی طراحی و اجرا شود.

بهرامی زاده از کارآفرینان خراسان رضوی خواست در راستای عارضه یابی و احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی موجود در استان همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه در اغلب واحدهای صنعتی استان فرزندان کارآفرینان در کنار آنان حضور پررنگ و موثری دارند و با تمام قدرت نظام را در حوزه اقتصادی یاری می دهند.

سید امیر مرتضوی افزود: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به نسل نوجوان و جوان فعال مورد تاکید قرار گرفته و اینکه فرزندان کارآفرینان در دوران جوانی که بهترین دوران زندگی است، وقت و شور جوانی خود را به اقتصاد کشور اختصاص می دهند، بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: به طور قطع اگر کارآفرینان و فرزندانشان یک نفر را به مجموعه کاری خود اضافه کرده و برای وی شغل ایجاد کنند، از وقوع یک جرم یا آسیب اجتماعی در جامعه جلوگیری نموده اند که بسیار ارزشمند است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر گره گشایی از کار کارآفرینان توسط دستگاه های اجرایی گفت: اگر فقط هر سازمان یک گره از کار آنان باز کند به اشتغال و توسعه تولید کمک شایانی کرده است و باید قدردان کارآفرینانی باشیم که به دور از مسائل سیاسی سرمایه خود را به توسعه اشتغال و تولید اختصاص داده اند.

مرتضوی اظهار امیدواری کرد، قدردانی از کارآفرینان در حوزه های مختلف تداوم داشته باشد تا بتوان دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی و تقویت بخش تولید را محقق کرد.

در پایان این مراسم از جمعی از فرزندان کارآفرینان مستقر در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.