همزمان با دومین روز از پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»، آیین بزرگداشت اُرُد عطارپور برگزار می‌شود.

بزرگداشت اُرُد عطارپور در دومین روز سینما حقیقت

به گزارش قدس آنلاین، آیین بزرگداشت اُرُد عطارپور با حضور محمد حمیدی‌مقدم دبیر پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»، برخی مدیران عرصه فرهنگ و مستندسازان ساعت ۱۸ امروز  در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

در این مراسم قرار است مستندی پخش شود که توسط مهدی باقری ساخته شده است.

در این مستند ضمن مرور آثار اُرُد عطارپور، تعدادی از مستندسازان و دوستان او درباره عطارپور و آثارش به بیان نکاتی می‌پردازند.

در پایان این مراسم نیز از پوستری که توسط محمد اسحاقیان برای بزرگداشت اُرُد عطارپور طراحی شده رونمایی می‌شود.

پس از مراسم بزگداشت، مستند پرنیان ساخته اُرُد عطارپور  به نمایش گذاشته می‌شود.  

اُرُد عطارپور متولد تهران تاکنون آثار متعددی در حوزه تاریخ و باستان‌شناسی کارگردانی کرده است که از آن میان می‌توان به مستندهای تاریخ تجارت، عاشورا در ابیانه، ساحل خرچنگ‌ها، پرنیان، از شمس تا شمس، خلیج فارس، صد و یک سال بلدیه، پرسپولیس-شیکاگو و رویای سیاه اشاره کرد.

عطارپور همچنین تهیه‌کننده آثار دیگری با موضوع تاریخ و باستان‌شناسی مانند منم داریوش، داستان چند هزار ساله یک شهر، کاخ گلستان، غرقاب، ایران در اعلان، خانه‌ام روی تپه هست، تا انتهای تیره بهار، میدان بی‌حصار را در کارنامه خود دارد.

عطارپور در طی سال‌های فعالیت خود با آثارش برگزیده جشنواره‌های معتبری همچون کراکو، گوانگ‌ژو، فجر، سینماحقیقت، خانه سینما شده است.

آیین بزرگداشت اُرُد عطارپور و حبیب والی‌نژاد از بخش‌های پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت است که برای هر کدام تدارک ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

علاقه مندان می‌توانند از طریق خانه جشنواره به آدرس irandocfest.ir این مراسم را ببینند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذر ماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.