ممکن است عواقب تلخ و جبران ناپذیری در انتظار جاشوا کیمیش، ستاره آلمانی بایرن مونیخ باشد.

نگرانی‌ها در مورد آینده فوتبالی جاشوآ کیمیش

به گزارش قدس آنلاین، جاشوا کیمیش یکی از معدود بازیکنان دنیای فوتبال بود که بارها به صورت علنی اعلام کرد هنوز در مورد تزریق واکسن کرونا به نتیجه نرسیده و هراسی از اعلام این تصمیم در مقابل انظار عمومی نیز ندارد. اما حالا این ستاره آلمانی در اوج دوران ورزشی خود دچار کرونا شده و ممکن است روزهای تلخی در انتظار جاشوا کیمیش بوده و حتی آینده او نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

تست کرونای این بازیکن ۲۶ ساله ماه گذشته مثبت شد و دوره قرنطینه او روز چهارشنبه به پایان رسید. جاشوا کیمیش در هفته های اخیر بازی های بایرن مونیخ مقابل آرمینا بیله‌فلد و بروسیا دورتموند در بوندسلیگا و دیناموکیف و بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا را از دست داده و هنوز زمان قطعی بازگشت او به میادین مشخص نیست.

پروفسور مارتین هال، مدیر پزشکی مرکز پزشکی ورزشی دانشگاه فنی مونیخ، در مورد پیامدهای دراز مدت این بیماری در مصاحبه با اشپیگل گفت: "هر روز افرادی را می بینم که می گویند دیگر نمی توانم به درستی روی پاهایم بایستم و هنوز دردهای عضلانی دارم، نمی توانم به درستی تمرکز کنم. حتی بعد از سه یا شش ماه نیز این امر در مورد ورزشکاران آماتور و همچنین حرفه ای صدق می کند و برای گروه دوم، این می تواند به معنای پایان دوران ورزشی آنها باشد.

هر شخصی که کمی اطلاعات پزشکی داشته باشد، می داند که این بیماری می تواند به طور جدی ریه ها، قلب و مغز را تحت تاثیر قرار دهد. اما با واکسیناسیون این خطر بسیار کمتر می شود. وقتی در این مورد بحث می شود، من فقط می توانم سرم را تکان دهم.

اکثریت قریب به اتفاق ورزشکارانی که من می شناسم بدون تردید واکسینه شدند و جاشوا کیمیچ در این رابطه ریسک کرد. اختلال دائمی در عملکرد یک بازیکن به خصوصیات و آمادگی بدنی او بستگی دارد. ممکن است دوباره مشکلی پیش آید و شاید حرکت اکسیژن در بدن به طور دائم محدود شده باشد."

البته خود جاشوا کیمیش دیروز با انتشار پستی در اینستاگرام مدعی شد شرایط مساعدی داشته و به زودی به ترکیب بایرن مونیخ باز می گردد. کیمیش در صفحه خود نوشت: "حالم خوب است و دوران قرنطینه بسیار طولانی را پشت سر گذاشتم. مشتاقم دوباره تمرین کرده و در کنار تیم باشم. با این حال من هنوز باید مدتی صبور باشم، زیرا به دلیل نفوذ جزئی در ریه هایم هنوز اجازه تمرین کامل با تیم را ندارم. من سه بازی باقیمانده امسال را از روی کاناپه تماشا خواهم کرد و سپس در ژانویه دوباره در کنار هم بازی خواهیم کرد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.