سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غرب تلاش می‌کند ایران را در شرایط انتظار حفظ کند،گفت: شرایط انتظار سبب می‌شود فرآیند سرمایه‌گذاری و ثبات اقتصادی مشکل‌ساز شود. در حالی که هدف ایران از مذاکره رسیدن به نتیجه است و اجازه نخواهیم داد دیگران برای ما تصمیم گیری کنند.

 اجازه نمی‌دهیم دیگران برای ما تصمیم‌گیری کنند

به گزارش قدس آنلاین، «محمود عباس زاده مشکینی»  با اشاره مذاکرات وین برای رفع تحریمها اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال است که به ما القا  کردند که دلیل مشکلات کشور آمریکا است و راه حل برطرف شدن آن هم مذاکره مستقیم با این کشور است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مذاکرات مستقیم دولت‌های یازدهم و دوازدهم با آمریکا تصریح کرد: در دولت قبل تیم مذاکره کننده ایران با آمریکا به صورت مستقیم مذاکره کرد و برجام محصول مذاکره مستقیم بود. حتی ایران و آمریکا در سطح وزرای خارجه دو کشور با یکدیگر گفت و گو کرده و این گفت و گوها حتی به صورت قدم زدن در پیاده روهای وین هم ادامه یافت. در آن مقطع ایران با آمریکا به طور مستقیم مذاکره و توافق کرد ولی این کشور به تعهدات خود عمل نکرد.

عباس‌زاده مشکینی ادامه داد: دولت قبل مدعی بود به رغم خروج آمریکا از برجام می‌توان با اروپا همراه شد تا مفاد برجام عملیاتی شود. ولی در عمل اروپا هم با آمریکا هماهنگ بود و در راستای کمک به افزایش فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران حرکت کرد.

وی با اشاره به مذاکرات  دولت سیزدهم با نمایندگان ۱+۴ در وین گفت: تاکنون طرف‌های مقابل عزمی برای لغو تحریم‌ها از خود نشان نداده و تمام تلاش‌های آنها گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی ایران است. البته اطمینان دارم با توجه به اینکه در این دوره از مذاکرات که مواضع و مطالبات جمهوری اسلامی ایران به حق و شفاف است و اگر ایران بر مطالبه مردم بایستد و امتیاز ندهد، طرف غربی مجبور خواهد شد از مواضع خود کوتاه بیاید.

نماینده مردم مشکین شهر با بیان اینکه برخی با جنگ رسانه‌ای تلاش می‌کنند بر تیم مذاکره کنند اثرگذار شوند، عنوان کرد: باید رفتار این طیف از افراد داخلی و خارجی مدیریت شود هرچند مذاکره کنندگان ما با هوشیاری متوجه مسائل حاشیه‌ای هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه دستگاه دیپلماسی کشور به مذاکرات واقع بینانه است، اضافه کرد:  دستگاه دیپلماسی تمام ساز و کار و لوازم برای پیشبرد مذاکرات را در نظر گرفته و همه سناریوها را پیش بینی کرده است و فرآیندی که در پیش گرفته شده بسیار عالمانه و منطقی و امیدوار کننده است.

عباس زاده تاکید کرد: دراین دوره از مذاکرات قطعا نتیجه خواهیم گرفت و نتیجه آن بسیار بزرگتر و با اهمیت‌تر از برجام خواهد بود.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایران حداکثر با ۳۲ نفر در وین حضور دارند، گفت: در ادوار دوره گذشته تیم مذاکره کننده با حداقل نفرات در مذاکرات حاضر می‌شد در حالی که هم در دوره قبل و هم این دوره هر کدام تیم‌های مذاکره کننده کشورهای مقابل با بیش از ۷۰ نفر در مذاکرات حاضر می‌شدند.

وی تاکید کرد: کوچک بودن تیم مذاکره ایران در دوره قبل به نحوی بود که عواقب، نتایج و اشتباهاتی رخ داد که همه شاهد آن بودیم. اما در این دوره نیاز شد که افراد متخصص در بخش‌های حقوقی، اقتصادی، سیاسی و مالی  تیم مذاکره کننده ایران را همراهی کنند تا چالش‌ها و موارد خاص را بررسی کرده و در واقع این اقدام بسیار هوشمندانه‌ است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرف غربی تلاش می‌کند جمهوری اسلامی ایران را در شرایط انتظار حفظ کند، خاطرنشان کرد: شرایط انتظار سبب می شود فرآیند سرمایه گذاری و ثبات اقتصادی مشکل‌ساز شود. در حالی که هدف ایران از مذاکره رسیدن به نتیجه قطعی است و زمان ما هم محدود است و اجازه نخواهیم داد دیگران برای ما تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.